شناسهٔ خبر: 62302 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

سروری:

امتحان تاریخی دستگاه قضا در پرونده مهدی هاشمی

سروری قائم‌مقام جمعیت رهپویان گفت: دستگاه قضایی باید بداند پرونده مهدی هاشمی صرفاً یک محاکمه نیست بلکه قرار گرفتن دستگاه قضا در معرض افکار عمومی، جامعه جهانی و تاریخ است که می‌تواند در تاریخ ماندگار شود.

به گزارش نماینده به نقل از فارس پرویز سروری قائم‌مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه دستگاه قضایی کشور در مقابل یک امتحان بزرگ تاریخی قرار گرفته است، اظهار داشت: یکی از خواسته‌های ملت ما مطابق اهداف انقلاب اسلامی، استقرار عدالت علوی است.

سروری ادامه داد: اقتضای عدالت علوی این است که بدون ملاحظات سیاسی و غیرسیاسی و بدون در نظر گرفتن جایگاه افراد، بتوان این عدالت را اقامه کرد.

این فعال اصولگرا یادآور شد: حضرت علی(ع) به عنوان خلیفه مسلمین زمانی که در دادگاه حاضر شدند حتی به قاضی اجازه عنوان شدن لقبشان به جای نامشان را ندادند تا تبعیضی بین ایشان و شاکی صورت نگیرد.

وی افزود: مردم امروز منتظر هستند تا ببینند آیا دستگاه قضایی می‌تواند بر اساس عدالت علوی حرکت کند یا باید از آن دستگاه قطع امید کنند، قطع امید به این معنا که هرکس به قدرت و ثروت متصل باشد جایگاهش در جرم متفاوت است.

سروری با تأکید بر اینکه اگر از سوی دستگاه قضایی ضعیف‌کشی صورت گیرد این عین ظلم است تصریح کرد: اگر ضعفا با حداکثر برخورد قضا و قدرتمندان و افراد متصل به شخصیت‌های نظام از حاشیه امنیت برخوردار باشند، بی‌عدالتی محسوب می‌شود.

قائم‌مقام جمعیت رهپویان تأکید کرد: دستگاه قضایی باید بداند پرونده مهدی هاشمی صرفاً یک محاکمه نیست بلکه قرار گرفتن دستگاه قضا در معرض افکار عمومی، جامعه جهانی و تاریخ است که می‌تواند در تاریخ ماندگار شود.

وی در ادامه به نقش آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در تاریخ انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: او برای نظام زحمات زیادی را کشیده است، لذا مردم در حال حاضر به این موضوع توجه می‌کنند که برخورد ایشان و کسانی که به او تعلق خاطر دارند با این دادگاه چگونه است؛ آیا حاضرند تمایلات شخصی خود را فدای اعمال قانون کنند یا خیر، بنابراین هاشمی رفسنجانی نیز در آزمون بزرگی قرار دارد.

سروری در بخش پایانی صحبت‌های خود با تأکید بر اینکه دادگاه مهدی هاشمی باید در فضای غیرسیاسی و صرفاً قضایی برگزار شود، یادآور شد: فشارهای بیرونی له یا علیه نباید مؤثر باشد و صرفاً باید بر اساس جرم صورت گرفته در صورت فرض، حکم اجرا شود.

قائم‌مقام جمعیت رهپویان در پایان خاطرنشان کرد: پرونده مهدی هاشمی باید به دور از تنش‌های سیاسی مورد رسیدگی قرار گیرد و این دادگاه فارغ از فشارهای بیرونی بتواند اعمال قانون کند.

نظر شما