شناسهٔ خبر: 64853 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

عابد فتاحی:

فراکسیون اعتدال را حتماً تشکیل می‌دهیم/مطهری با نام اعتدال مشکل دارد/ رهروان ولایت دیگر اکثریت نیست

عابد فتاحی/1 نماینده مردم ارومیه با بیان اینکه فراکسیون اعتدال قطعاً تشکیل خواهد شد، گفت: آقایان نگران هستند با تشکیل فراکسیون اعتدال، فراکسیون‌شان اقلیت شود در حالی که باید بدانند فراکسیون رهروان ولایت دیگر اکثریت نیست.

به گزارش نماینده، عابد فتاحی نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم با بیان اینکه فراکسیون اعتدال قطعاً تشکیل خواهد شد، تصریح کرد: ما حتی اعضای هیئت مؤسس خود را نیز انتخاب کرده‌ایم و هیچ دلیلی نمی‌بینیم که فراکسیون را تشکیل ندهیم.

وی با اشاره به اظهارات علی مطهری که تشکیل فراکسیون اعتدال را تکذیب کرده بود، گفت: بنده دیروز با ایشان صحبت کردم، آقای مطهری می‌گوید فراکسیون جدید تشکیل بشود اما نامش اعتدال نباشد چون برچسب دولتی بودن به آن می‌خورد؛ آقای مطهری به ما گفت موافق تشکیل فراکسیون جدید است اما با نام صدای ملت نه اعتدال.

فتاحی گفت: ما در حال بررسی موضوع هستیم که نام فراکسیون جدید اعتدال بگذاریم یا صدای ملت. البته اکثریت با نام اعتدال موافقتند و تنها آقای مطهری این نام را نمی‌پذیرد.

وی در واکشن به اظهارات کاظم جلالی که گفته بود تنها ۲ نفر هستند که تشیکل فراکسیون اعتدال را پیگیری می‌کنند، افزود: منظور آقای جلالی از ۲ نفر، بنده و آقای نکو است اما ایشان بداند که حدود ۷۰ نفر هستیم و همه این هفتاد نفر هم از اعضای فراکسیون رهروان ولایت است؛ آقای جلالی تصور می‌کند که فراکسیون رهروان ولایت، فراکسیون اکثریت مجلس است در حالی که اینطور نیست چرا که این فراکسیون اگر اکثریت بود، می‌توانست مانع استیضاح وزیر علوم شود همه دیدند در روز استیضاح فراکسیون رقیب فراکسیون رهروان چگونه مجلس را با خود همراه کرد.

فتاحی با بیان اینکه "از فراکسیون رهروان ولایت دیگری چیزی نمانده است که ادعای اکثریت هم داشته باشد"، افزود: امثال آقای جلالی از این نگران هستند که با تشکیل فراکسیون اعتدال، آنها ۵۰ نفر می‌شوند و در اقلیت می‌مانند اما ما چاره‌ای نداریم و باید برای مقابله با برخی رفتارهای دوگانه در فراکسیون رهروان ولایت، فراکسیون اعتدال را تشکیل دهیم.

نظر شما