شناسهٔ خبر: 65012 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

اعضای فراکسیون رهروان اختلافات را کنار بگذارند

فراکسیون رهروان عضو شورای مرکزی فراکسیون رهروان گفت: اعضای فراکسیون رهروان به جای متهم کردن یکدیگر باید اختلافات را کنار گذاشته و وحدت کنند.

به گزارش نماینده ابراهیم نکو در گفتگو با مهر، اظهار داشت: استیضاح وزیر علوم یک سری درس ها و واقعیت های تلخ به همراه داشت.

نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت در اوج صداقت مورد بی مهری واقع شد و حتی تندروی هایی انجام شد که به جایگاه مجلس و نمایندگان لطمه زد.

وی علت اصلی پیروزی اصولگرایان در استیضاح وزیر علوم را مدیریت دقیق جلسه استیضاح خواند و گفت: در طرح استیضاح اولیه جای اسم چند نفر خالی بود که به اعتقاد من از حامیان اصلی استیضاح بودند، اصولگرایان نام آقایان کوچک زاده و رسایی را در امضا کنندگان استیضاح قرار نداده بودند تا بین نمایندگان نسبت به استیضاح حساسیت ایجاد نشود.

نکو گفت: علاوه بر این با مدیریت دقیق، جلسه استیضاح با سخنرانی زاکانی آغاز شده و پس از آن نقوی حسینی سخنرانی همراه با پخش کلیپ داشت و در آخر نادران صحبت کرد.

وی تاکید کرد: نتیجه جلسه استیضاح بر می گردد به ضعف مخالفان استیضاح در اداره جلسه، که از ضعف فراکسیون رهروان نشات گرفته است. فراکسیون رهروان در مورد موافقت یا مخالفت نتوانست به جمع بندی برسد و موضع خود را اعلام کند. فراکسیون رهروان با ۱۸۰ عضو نتوانست برای استیضاح وزیر علوم اعلام موضع کند.

نکو اظهار داشت: موافقان استیضاح قبل از جلسه اعلام کردند که با فراکسیون رهروان ائتلاف کرده اند در حالی که این اتفاق نیافتاده بود.

وی ادامه داد: عملکرد انفعالی فراکسیون رهروان در جلسه استیضاح باعث شد، در اولین جلسه علنی بعد از استیضاح ۳ فراکسیون جدید به صورت غیر رسمی اعلام موجودیت کنند و جلسات خصوصی خود را برگزار نمایند که این امر ضربه جدی به اقتدار رهروان وارد کرد.

عضو شورای مرکزی فراکسیون رهروان افزود: بر این اساس فراکسیون اعتدال، صدای ملت و ندای مردم جلسات غیر رسمی خود را برگزار کرده اند. اما عملکرد انفرادی این فراکسیون ها نمی تواند در مجلس تاثیر گذار باشد.

نکو تاکید کرد: فراکسیون باید خود را بازسازی کند، حتی اگر می خواهد در موردی با دولت مخالفت کند صریحا موضع گیری کند. من به عنوان عضو شورای مرکزی فراکسیون رهروان دوست ندارم این جمع از نمایندگان که دور هم جمع شده اند متفرق شوند.

وی در پایان گفت: اعضای فراکسیون رهروان به جای متهم کردن یکدیگر باید اختلافات را کنار گذاشته و وحدت کنند.

 

نظر شما