شناسهٔ خبر: 64129 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

تشکیلات «ندا» باید استراتژی راهبردی خود را اعلام کند

اصلاح طلبان عضو جبهه منحل شده مشارکت با تأکید بر اینکه پاشنه آشیل اصلاح‌طلبان عدم اتحاد در بزنگاهای تعیین‌کننده است گفت: بنابراین تشکیلات «ندا» باید استراتژی راهبردی خود را شفاف اعلام کند.

به گزارش نماینده به نقل از فارس، آذر منصوری سخنگوی حزب منحل شده حزب مشارکت در گفت‌وگویی با اعتماد به ارزیابی خود از تشکیل تشکل «ندا» اظهار داشت: احزاب بدون تأثیرگذاری شخصیت‌هایی که در کشور ما به واقع نقش تعیین‌کننده و اثرگذاری دارند نمی‌توانند موفق شوند و این تشکل هم مستثنی از این قاعده نیست.

منصوری تأکید کرد: خارج از جریان‌های سیاسی موجود که در کنار این شخصیت‌ها شکل گرفته است، هویت جدیدی شکل نخواهد گرفت به ویژه اینکه اصلاح‌طلبی جریانی است که نزدیک به دو دهه فعالیتش عینت پیدا کرد و اساساً اصلاح‌طلبی با توجه به گفتمان و رویکردی که در پیش گرفته است با انتساب به آقای خاتمی و مجموعه فعالیت‌هایشان حول برنامه‌هایی که با رهبری آقای خاتمی تا به این مرحله رسیده است، شکل نخواهد گرفت.

این فعال اصلاح‌طلب با بیان اینکه اصلاحات گفتمان و رویکرد مشخصی دارد و تفکیک‌پذیر نیست، گفت: اصلاحات قابل تقسیم‌بندی به نسل اول و دوم یا نسل‌های بعدی نیست چرا که جریان ریشه‌داری در کشور ماست و با توجه به رویکرد آن و هر تشکیلاتی هم که شکل می‌گیرد با روشن‌‌تر شدن خطوط قرمز و حد و مرزهایش، نسبت خود را با جریان اصلاح طلب مشخص می‌کند.

وی افزود: بنابراین هر تشکل سیاسی در کشور تأسیس شود با رویکرد مثبت به آن نگریسته می‌شود اما خارج از این جریان‌های سیاسی موجود با توجه به این رویکرد مشخص جریان اصلاح‌طلبی، جریان ریشه‌داری در کشور شکل نخواهد گرفت.

منصوری در پاسخ به اینکه آیا ممکن است در این زمینه به خطر انشعاب مواجه شویم، گفت: تجربه نشان داده که پاشنه آشیل اصلاح‌طلبان چند دستگی و تفرق، عدم اجماع و اتحاد در بزنگاهای تعیین کننده است و متأسفانه ماهیت احزاب با انتخابات و تحولات سیاسی گره خورده است.

این فعال اصلاح‌طلب یادآور شد: هرگاه جریان اصلاح‌طلب با چند دستگی مواجه شده مهمترین عامل حذف آن از فضای سیاسی و از ساختار قدرت همین تفرق و چند دستگی است لذا این نکته بسیار قابل تآمل و توجه است و این دسته‌بندی اصلاحات و تفکیک اصلاحات به گرایش‌ها و رویکردهای مختلف می‌تواند به منزله آسیب باشد.

وی در عین حال هشدار داد، چنانچه این آسیب‌ها تداوم داشته باشد، بزنگاهای انتخاباتی می‌تواند موجب ایجاد چند صدایی در انتخابات شود.