شناسهٔ خبر: 63288 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

انتقاد صلاح زواوی از موضع گیری کشورهای اسلامی در قبال بحران غزه

صلاح زواوی سفیر فلسطین در تهران با یادآوری این که راه حل مشکل فلسطین و آزادی قدس شریف وحدت جهان اسلام است، گفت: مواضع کشورهای اسلامی نسبت به بحران غزه در حد انتظار نیست.

به گزارش نماینده به نقل از ایرنا، صلاح زواوی روز دوشنبه در نشست دانشگاهیان در حمایت از مردم مظلوم غزه که در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات برگزار شد، افزود: ما امروز شاهد پایان عمر رژیم صهیونیستی هستیم.

وی با بیان این که شمارش معکوس برای پایان این رژیم آغاز شده است، اظهار داشت: گروه های مختلف فلسطینی از جمله گروه عزالدین قسام و سایر گروه های مقاومت امروز برای فلسطین تلاش می کنند.

وی تاکید کرد: ما قربانیانی که تقدیم می کنیم وظیفه الهی خود می دانیم، مقاومت فلسطین برای آزادی بیت المقدس، سرزمین دین و معراج است.

سفیر فلسطین در تهران ادامه داد: ما در نبرد اسلام علیه کفر هستیم و این نبرد از زمان نبی اکرم (ص) آغاز و تاکنون ادامه داشته که گاهی با پیروزی و گاهی با شکست مواجه شده است.

زواوی خاطرنشان کرد: آنچه در سرزمین های اسلامی رخ می دهد توطئه غربی ها برای ضعیف کردن اسلام است از این رو ما باید روشنگری کنیم.

وی افزود: راه حل کنونی برای حل مشکل فلسطین و آزادی قدس وحدت امت اسلام است.

سفیر فلسطین در تهران یادآور شد: اهمیت سرزمین فلسطین بر کسی پوشیده نیست و ما تلاش خواهیم کرد پرچم حق علیه باطل را در این سرزمین برافراشته کنیم.

زواوی اضافه کرد: آنچه که امروز در غزه رخ می دهد همانند کربلا است ما صحنه های کربلا را امروز در غزه مشاهده می کنیم.

وی همچنین گفت: متاسفانه وضعیت جهان اسلام مطلوب نیست و مواضع کشورهای اسلامی در حد انتظار نیست البته ما شرایط آنان را درک می کنیم.

سفیر فلسطین در ایران خاطرنشان کرد: در این میان گروه هایی هستند که به اسم اسلام تیشه بر اسلام می زنند.