شناسهٔ خبر: 61094 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

غرضی:

حنای قدرت‌های زورگو در حال رنگ باختن است/ دیگر کسی به عربده‌کشی "نتانیاهو" توجه نمی‌کند

غرضی نامزد انتخابات ریاست جمهوری یازدهم گفت: دیگر کسی به عربده‌کشی نتانیاهو توجه نمی‌کند و رسوایی رژیم اشغالگر قدس برای مردم تمام کشورهای آزادی‌خواه جهان به یقین تبدیل شده است.

به گزارش نماینده به نقل از فارس، سیدمحمد غرضی نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم، با اشاره به همزمانی روز جهانی قدس و حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌گناه غزه،  ایستادگی مردم غزه را زیبا و غرورآفرین دانست و گفت: مقاومت اسلامی امروز حتی پیشنهاد آتش‌بس را هم نمی‌پذیرد؛ اسرائیل ۲۳ سرباز اسرائیلی را از دست داده است و از طرف دیگر مردم عادی را شهید می‌کند و این برای کشور جعلی همچون اسرائیل بسیار بد است و احساس ضعف شدیدی می‌کند.

وزیر نفت دوران دفاع مقدس با بیان اینکه اینگونه حملات سردرگم قدرت سیاسی نمی‌آورد و تنها ذلت سیاسی برای آن‌ها به ارمغان می‌آورد، ابراز داشت: کشته شدن ۲۳ سرباز اسرائیلی برای فلسطین عزت سیاسی آورده است اما اینکه یک رژیم مغضوب را آماج حملات خود قرار دهد یک رسوایی سیاسی و تاریخی است و دنیا این صحنه‌ها را مشاهده می‌کند.

به گفته وی تمام قدرت سیاسی غرب به همراه مصر، قطر و عربستان دور یکدیگر جمع شده‌اند تا آتش‌بس را به فلسطین تحمیل کنند و با نپذیرفتن آتش‌بس از سوی مقاومت اسلامی افتخاری دیگر برای فلسطین به وجود آمده است.

غرضی در ادامه به آغاز حملات زمینی ارتش رژیم صهیونیستی علیه غزه اشاره و یادآور شد: آنها چاره‌ای غیر از این ندارند و البته فایده‌ای برای این رژیم نداشته و ندارد. آنها گفتند فرماندهی حماس را می‌خواهیم از بین ببریم اما در عمل چنین اتفاقی نیفتاد و تنها یک آبروریزی برای آنها ثبت شد.

این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم با اشاره به حضور پرشور مردم مسلمان جهان در روز قدس، اظهار کرد: اعتقاد است که روز قدس را به وجود آورده و این روز را مردم به وجود آوردند و کلام امام راحل را درک کردند. من روز قدس را سیاسی نمی‌دانم و در اصل جهان سیاست در برابر جریان اعتقاد قرار گرفته است و سیاست باید در برابر اعتقادات از خودش دفاع کند.

«این روز را حضرت امام (ره) پایه‌گذاری کرد و صحنه سیاسی جهان را با این حرکت هوشمندانه خود متحول کرد و امروز می‌بینیم که در روز قدس یکصد هزار نفر جلوی ساختمان بی‌بی‌سی در لندن جمع می‌شوند و این حقیقتا یک اعجاز محسوب می‌شود»

غرضی با تاکید بر اینکه تفاوتی میان قطر، عربستان، آمریکا، انگلیس و اسرائیل وجود ندارد و آنها یک هدف را دنبال می‌کنند، اذعان داشت: آنها در برابر یک چالش عمیق قرار گرفته‌اند و تمام اعتبار سیاسی‌شان از بین رفته است. اهدافی برای خود تعریف کرده‌اند و عافیت‌طلبی را برای خود جست‌وجو می‌کنند اما مقاومت تاریخی مردم غزه بسیار هزینه سنگینی به آنها تحمیل کرد و توطئه سران عربستان و قطر به شکست انجامید.

وی به آینده غزه و وضعیت رژیم صهیونیستی اشاره و گفت: در تمام کشورهای عربی مانند عراق، سوریه، لبنان و فلسطین اتحاد بی‌نظیری شکل گرفته است که در طول تاریخ ۶۰ ساله منطقه بی‌نظیر بوده است. اتحاد عامه مردم این سرزمین‌ها در برابر غرب از خودش استعداد ماندگاری نشان می‌دهد و حنای قدرت‌های زورگو در حال رنگ باختن است.

غرضی تاکید کرد: اسرائیل با پروژه کشته‌سازی حمله به غزه را آغاز کرد و در ادامه هم به دنبال زمینه‌سازی برای سودآوری سیاسی بود که در عمل با واکنش منفی دنیا مواجه شد و ما می‌بینیم به جز آمریکا و چند کشور اروپایی که دائما از این فرزند نامشروع منطقه دفاع کرده‌اند دیگر کسی به عربده‌کشی نتانیاهو توجه نمی‌کند و رسوایی رژیم اشغالگر قدس برای مردم تمام کشورهای آزادی‌خواه جهان به یقین تبدیل شده است.

 

نظر شما