شناسهٔ خبر: 62857 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عراقچی: هر زمان در مذاکرات به نتیجه برسیم گزارش دقیق را صادقانه به ملت ارائه می دهیم

سیدعباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای بار دیگر به اظهارات وندی شرمن واکنش نشان داد و در عین حال گفت: هر زمان که ما به نتیجه برسیم گزارش جزئی و دقیق آن را صادقانه خدمت ملت بزرگمان ارائه خواهیم داد.

به گزارش  نماینده  سیدعباس عراقچی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، با اشاره به رایزنی‌ها با مصر برای ارسال کمک‌های لازم به غزه اظهار داشت: رایزنی‌ها ادامه دارد اما متأسفانه مشکلات فنی مختلفی وجود دارد و یا ایجاد شده است.  
 
وی ادامه داد: ما با مقامات فلسطین، مصر، صلیب سرخ در حال رایزنی و پیگیری هستیم و هواپیمای حامل ۹۰ تن کمک از سوی جمهوری اسلامی ایران آماده پرواز است و از طرف دیگر آماده پذیرش مجروحین فلسطینی نیز هستیم.  
 
معاون وزیر امورخارجه کشورمان با اشاره به آزادسازی اموال ایران و چگونگی پرداخت قسط‌ها گفت: با توجه به تمدید ۴ ماه دوره توافق مقدماتی معادل ۲.۵ میلیارد دلار از دارایی‌های ایران قرار شد در ۶ قسط مختلف از جمله ۴ قسط ۵۰۰ میلیون دلاری و ۲ قسط ۴۰۰ میلیون دلاری پرداخت شود.  
 
عراقچی افزود: جمعه گذشته موعد اولین قسط بود که طبق روالی که در ۶ ماه گذشته داشتیم رسما آزادسازی صورت گرفته و ترتیبات اداری آن برای انتقال پول به حساب بانک مرکزی انجام شده است.  
 
عراقچی با اشاره به اظهارات اخیر وندی شرمن گفت: من بارها به صورت علنی و خصوصی به خانم شرمن گفته‌ام اینکه آنها در داخل کنگره مشکل دارند را می‌فهمیم اما مشکل مشکل خودشان است و اینکه نیاز دارند برای توجیه نمایندگان و یا افکار عمومی دست به اظهار نظراتی بزنند ما این موضوع را درک می‌کنیم اما حق ندارند این کار را به هزینه ما انجام دهند و مطالبی را اظهار کنند که صحت ندارند.  

وی تصریح کرد: من در این مورد خصوصا اسما اعلام کردم که در رابطه با فوردو و اراک تاکنون هیچ توافقی صورت نگرفته است و اینکه پیشرفت در مذاکرات بوده به معنی صورت گرفتن توافق نیست.
 
معاون وزیر امورخارجه کشورمان تأکید کرد: پیشرفت‌ها به این معنی است که اختلافات دقیق و روشن و حد و مرزهای آن مشخص شده است و طرفین از مواضع یکدیگر آگاهی لازم را به دست آورده‌اند همچنین در بعضی موارد راه حل‌ها و گزینه‌های مختلفی ارائه شده که تعدادی از آن قابل قبول و دیگری قابل قبول نیست و هر ادعایی که مبنی بر به نتیجه رسیدن مذاکرات باشد پذیرفتنی نیست.  
 
عراقچی در پایان خاطرنشان کرد: طرفین باید اجازه دهند که مذاکرات پشت میز مذاکره توأم با آرامش دنبال شود که هر زمان که ما به نتیجه برسیم گزارش جزئی و دقیق آن را صادقانه خدمت ملت بزرگمان ارائه خواهیم داد.