شناسهٔ خبر: 62690 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

اصلاح طلبان با نماینده بان کی مون دیدار می کنند

کواکبیان رئیس دوره ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گفت: روز سه شنبه به منظور همدردی با مردم غزه و اعتراض به سکوت مجامع بین المللی در برابر جنایات علیه انسانیت در فلسطین، دبیران کل و اعضای شورای جبهه هماهنگی شورای اصلاحات ملاقاتی با نماینده بان کی مون در تهران خواهند داشت.

به گزارش نماینده، مصطفی کواکبیان در گفتگو با مهر با اشاره به جلسه دیشب شورای هماهنگی اصلاحات، گفت: نشست فوق العاده شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در خصوص خانه احزاب و قانون احزاب با حضور اکثریت اعضای این شورا برگزار شد.

رئیس دوره ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات افزود: در این نشسبت پس از بحث و بررسی چگونگی شکل گیری و پلمب خانه احزاب بر اهمیت نماد صنفی این خانه تاکید شد و اکثریت اعضا با توجه به ساز و کار اساسنامه این خانه بر تداوم فعالیت های این نهاد صنفی با همان نام خانه احزاب تاکید کردند.

وی با بیان اینکه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات بر تعیین جایگاه نهاد خانه احزاب در قانون احزاب تاکید دارد، تصریح کرد:  اعضای شورای هماهنگی تاکید کردند که پس از برگزاری مجمع عمومی باید اساسنامه این نهاد صنفی به گونه ای تنظیم شود که همه سلایق سیاسی احزاب کشور از جناح های مختلف درون شورای مرکزی خانه احزاب حضور داشته باشند تا هیچ تفوقی میان جناح ها در این خانه احساس نشود.

کواکبیان، با اشاره به راهکار شورای هماهنگی جبهه اصلاحات برای احیای خانه احزاب، گفت: در این جلسه  مقرر شد که هیات رئیسه شورای هماهنگی با همه فعالان و دست اندرکاران خانه احزاب در ادوار مختلف تماس گرفته و از آنان درخواست کند که برای راه اندازی خانه احزاب  همکاری و مساعدت لازم داشته باشند.

رئیس دوره ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، افزود: همچنین از وزارت کشور می خواهیم که کمیته منتخب مورد رضایت آخرین شورای مرکزی و سایر فعالان این عرصه، مجمع عمومی را برای اصلاح اساسنامه و راه اندازی خانه احزاب برگزار کنند و ضمنا وسایل خانه احزاب که از سوی دولت پیشین ضبط گردیده عودت داده شود.

وی همچین از تاکید این شورا بر ضرورت برگزاری نشستی با همکاری مسئول مرکز پژوهش های وزارت کشور و تعدادی از اعضای کمیسیون شوراها و جمعی از احزاب در محل وزارت کشور پس از تعطیلات مجلس برای بررسی و تبادل نظر پیرامون قانون احزاب خبر داد.

رئیس دوره ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات  با محکوم کردن جانایات رژیم صهیونیستی در غزه گفت: روز سه شنبه به منظور همدردی با مردم غزه و اعتراض به سکوت مجامع بین المللی در برابر جنایات علیه انسانیت و نسل کشی در بین مظلومان فلسطینی که از سوی رژیم غاصب صهیونیستی دبیران کل و اعضای شورای جبهه هماهنگی شورای اصلاحات ملاقاتی با نماینده بان کی مون در تهران در دفتر سازمان ملل خواهند داشت.

کواکبیان تصریح کرد: همچنین اعضای جبهه پس از دیدار با نماینده بان کی مون برای اهدای خون به مردم غزه در محل سازمان انتقال خون حاضر خواهند شد.