شناسهٔ خبر: 61866 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

کواکبیان:

نشست فوق‌العاده‌ شورای هماهنگی جبهه اصلاحات درباره قانون احزاب هفته آینده برگزار می شود/ جزئیات جلسه شورا

کواکبیان رئیس دوره ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گفت: نشست فوق‌العاده این شورا با موضوع بررسی مسائل مربوط به خانه احزاب و قانون احزاب، طی هفته آینده برگزار می‌شود.

به گزارش نماینده مصطفی کواکبیان رئیس دوره ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در گفتگو با ایسنا، از برگزاری جلسه این شورا در روز یکشنبه خبر داد و گفت: دستور کار اول، درباره قانون احزاب و رویکرد شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در زمینه خانه احزاب بود.

وی ادامه داد: بعد از تبادل‌نظر مفصل درباره قانون احزاب و خانه احزاب، مقرر شد نشست فوق‌العاده‌ای درباره این دو موضوع در هفته آینده برگزار شود تا موضع شورای هماهنگی جبهه اصلاحات درباره خانه احزاب و ابعاد شکلی و ماهوی قانون احزاب کاملاً شفاف تبیین شود.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری با بیان اینکه "جلسه شب گذشته شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با حضور اکثریت اعضا برگزار شد"، افزود: در این جلسه ضمن تقدیر و تشکر از حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز قدس و حمایت از مردم مظلوم غزه، ابراز امیدواری شد که تلاش‌های دولت ایران برای کمک‌رسانی هرچه سریع‌تر، مداوای مجروحان فلسطینی، ارسال دارو و مواد غذایی و سایر اقدامات بشردوستانه مثمر ثمر واقع شود.

رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات همچنین اظهار کرد: در جلسه اخیر، از برگزاری نشست مشترک وزیر کشور، استانداران و دبیران کل و نمایندگان احزاب تقدیر و تشکر شد؛ البته برخی اعضا از نحوه دعوت‌ها و اطلاع‌رسانی مربوط به این جلسه گله‌هایی را مطرح کردند.

وی در ادامه به ارائه نظرات این شورا در قالب نامه‌ای به رئیس مجلس اشاره کرد و گفت: همه اعضای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات به لزوم توجه دولت و مجلس به نکاتی که در نامه شورا به رئیس مجلس آورده شده بود، بطور جدی تاکید کردند.

کواکبیان همچنین به ارائه پیشنهادی از سوی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات مبنی بر تشکیل کارگروهی متشکل از نمایندگان دولت، مجلس و احزاب اشاره و اظهار کرد: اعضای حاضر در جلسه شب گذشته معتقد بودند که پیشنهاد شورا درباره کمیته و نشست سه‌جانبه دولت، مجلس و احزاب باید هرچه سریع‌تر اجرایی شود.

به گفته این فعال سیاسی اصلاح‌طلب، دستور کار دوم نشست شورای هماهنگی جبهه اصلاحات درباره نحوه پذیرش اعضای جدید در این شورا بود و بر این اساس مقرر شد مطابق آئین‌نامه شورا هیچ‌گونه محدودیتی برای پذیرش تشکل‌های رسمی در سطح ملی که رویکرد اصلاح‌طلبانه دارند، حداقل یک سال سابقه عضویت دارند و تقاضای رسمی و کتبی نیز برای عضویت ارائه کرده‌اند، وجود نداشته باشد و پس از تطبیق شرایط عضویت در کمیته سیاسی، با رای دو سوم اعضا به عضویت این شورا درآیند.

رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات اضافه کرد: سومین دستور کار جلسه اخیر، نحوه استقرار دبیرخانه دائمی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات بود و با تاکید بر ضرورت وحدت اصلاح‌طلبان و تمرکز فعالیت‌هایشان در این شورا برای تصمیم‌گیری‌ها، مقرر شد تصمیم‌گیری‌های مربوط به فعالیت‌های احزاب عضو این شورا صرفاً از طریق شورای هماهنگی جبهه اصلاحات اتخاذ شده و در استان‌ها نیز تنها با همین نام فعالیت شود و از برخی نام‌های متفرقه نظیر شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان و شورای مشورتی پرهیز شود.