شناسهٔ خبر: 62438 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

تحلیل غرضی از جایگاه احزاب: احزاب نمی‌توانند تمامی جامعه را نمایندگی کنند

غرضی نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه احزاب در کشورها فقط بخشی از جامعه هستند، گفت: احزاب نمی‌توانند تمام جامعه را نمایندگی کنند چراکه جامعه بسیار وسیع‌تر از احزاب است.

به گزارش، نماینده سید محمد غرضی نامزد یادزهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در گفتگو با فارس، به نقش احزاب در کشور‌های مختلف اشاره کرد و اظهار داشت: بنده در مطالعاتی که در مورد نقش احزاب در کشورهای اسلامی و خاورمیانه داشتم به این نتیجه رسیدم که احزاب توان کافی نداشته و دارای عمر کوتاهی هستند.

وی افزود: عمر متوسط احزاب در کشورهای اسلامی و خاورمیانه بین 3 تا 5 سال است بنابراین ماندگاری ندارند و جریان اجتماعی نیز بر آنان غلبه می‌کند.

غرضی با تاکید بر اینکه احزاب در کشورها فقط بخشی از جامعه هستند، گفت: احزاب نمی‌توانند تمام جامعه را نمایندگی کنند چراکه جامعه بسیار وسیع‌تر از احزاب است.

وی ادامه داد: اگر از من این را قبول کنند که استعداد جامعه از استعداد احزاب بیش‌تر است باید به جای تشکیل حزب همه استعداد‌های موجود در جامعه را بکار گیریم.

وی به طرح «انتخاب استانداران توسط مردم» که در ایام انتخابات ریاست جمهوری مطرح کرده بود نیز اشاره و خاطرنشان کرد: من معتقدم که باید قدرت سیاسی را به استان‌ها انتقال داد چراکه قدرت سیاسی متمرکز از بین خواهد رفت.