شناسهٔ خبر: 62360 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

پیام سردار نقدی به رژیم صهیونیستی:

صهیونیست‌ها از همین حالا بار خود را برای رفتن جمع کنند

نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: صهیونیست‌ها از همین حالا باید بار خود را ببندند و بروند زیرا قطعاً بدانند این خون‌ها پاسخ و حتماً پاسخ کوبنده‌ای دارد.

به گزارش نماینده به نقل از باشگاه خبرنگاران، سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور در حاشیه نشست عالی مسئولان راهیان نور دانش‌آموزی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دستاوردهای درخشان سفرهای سال‌های قبل راهیان نور موجب شده تا هم مسئولان آموزش‌وپرورش و هم بسیج بسیار مستحکم‌تر این سفرها را گسترش دهند.  
 
وی افزود: هماهنگی‌ها در اوج خود قرار دارد و قرارگاه مشترکی است که بتوانیم این کار را با الهام از شهدا انجام دهیم.  
 
سردار نقدی تصریح کرد: دشمنان چون ضعیف و حقیرند دوست دارند که این سفرها نباشد اما جامعه بشری و مردم کشورها انسان‌های شجاع تقدیر می‌کنند درحالی‌که دشمنان از انسان‌های شجاع می‌ترسند.  
 
وی افزود: این سفر الهام‌بخش است و بهترین روش تربیتی است که جوانان فرصت پیدا می‌کنند در صحنه عملی خود را با الگوها و قله‌های کرامت و شجاعت خود را تطبیق بدهند و الهام بگیرند.  
 
سردار نقدی تصریح کرد: این از ذخایر بزرگی است که از ابتدای نوجوانی این فرصت طلایی ایجاد می‌شود و امیدواریم بتوانیم خدمات خوبی را ارائه بدهیم.  
 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین درباره اینکه چه تعداد دانش‌آموز به این سفرها می‌روند، گفت: این یک کار داوطلبانه است که برنامه‌ریزی برای یک میلیون نفر صورت گرفته و امسال هم برای بهره بیشتری هم برای مدیران مدارس و هم برای دانش آموزان فرصت خوبی است که حدود ۴۳ هزار کاروان را دربرمی‌گیرد.  
 
وی در پاسخ به این سؤال که حاشیه‌های سفر راهیان نور را چگونه می‌بینید؟ اظهار داشت: ما ۴۰۰ هزار اتوبوس در جاده برای زائران راهیان نور داریم و یک جایی هم یک سانحه‌ای ممکن است اتفاق بیفتد که حتماً باید پیشگیری و دقت‌های فوق‌العاده‌ای شود.
 
وی افزود: البته این حجم از حرکت خیلی بیشتر است اما رسانه‌ها مقصد سایر سفرها را نمی‌نویسند و مثلاً کسی نمی‌گوید فلان کس برای تفریح در تله‌کابین دریا رفت و در جاده چالوس تصادف کرد بلکه تمرکزی است که درباره راهیان نور این مقصد را بگویند.
 
سردار نقدی گفت: این به خاطر وحشتی است که از آثار و دستاوردهای عمیق تربیتی این سفر و انسان‌های شجاعی که تربیت می‌کنند وجود دارد و این طور جنجال می‌کنند.
 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود:  افزایش ایمنی سفرها جزو برنامه‌های جدی ما است و این سخت‌گیری وجود دارد و حتی قرارگاه مرکزی و شماره تلفنی وجود دارد که دانش آموزان آموزش می‌بینند که با این شماره تماس بگیرند  و هرگونه تخلفی را در مورد اتوبوس یا هر مورد دیگری اطلاع بدهند و هم‌چنین معلمان و مدیران هم همین‌طور است و این سیستم در هیچ شبکه‌ای به این دقت نیست و شاید ده برابر ایمن‌تر از سایر سفرها است.  
 
وی درباره کار فرهنگی برای دانش آموزان در سفرهای راهیان نور تصریح کرد: تقاضاها زیاد است و این تقاضاها در مدارس حتی از ظرفیت ما بیشتر است و همه دوست دارند این سفر را بیایند و حتی برخی افراد با چشمان اشک‌بار می‌آیند.
 
وی افزود: حتی مردم خودشان پول می‌دهند و کمک مالی می‌کنند که در استان یزد هم دیده شد و مشکل این است که ما ظرفیت کمتری برای این تقاضاها داریم و البته به دنبال غنای فرهنگی هم هستیم.  
 
سردار نقدی درباره جنایات صهیونیست‌ها در غزه گفت: الان دیگر جوان‌های ما تحمل نمی‌کنند و با وجود اینکه راهپیمایی و تظاهرات انجام داده‌اند و در مقابل سفارت‌خانه‌ها و سازمان‌ها راهپیمایی می‌کنند و نامه می‌نویسند این دیگر آن‌ها را اغنا نمی‌کند و می‌گویند ما باید کاری کنیم.
 
وی افزود: جوانان ما و بسیاری از کشورهای اسلامی دیگر تحمل ندارند و دنبال راهکاری می‌گردند.  
 
سردار نقدی تصریح کرد: این ننگ برای بشریت است که ما باشیم و ببینیم چنین موجود درنده‌ای باشد و این‌چنین انسان‌ها را بدرد و ما کاری نکنیم.  
 
سردار نقدی گفت: ما از مسئولان می‌خواهیم که مسیرها را هموار کنند و حرکت‌های جدی‌تری صورت دهند و با کشورهایی که می‌توانند مسیر راه را باز کنند برای حضور جوانان در مرزهای فلسطین تبادل و تعامل و مذاکره کنند تا بتوانیم مسیر جوانان را باز کنیم و از مردم و از کرامت انسانی خود دفاع کنیم.  
 
وی افزود: این چه وضعی است که صهیونیست‌ها هرکاری که بخواهند انجام دهند و ما نتوانیم کاری انجام دهیم این دوره باید تحولی به وجود آید و با راهپیمایی و اعلام موضع بعید می‌دانم که دنیا رضایت دهد و یا با نامه این‌ها کف کار است و قانع‌کننده نیست و باید برای مقابله با این جنایت‌ها کار دیگری کرد.  
 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین اظهار داشت: صهیونیست‌ها از همین حالا باید بار خود را ببندند و بروند زیرا قطعاً بدانند این خون‌ها پاسخ دارد و حتماً پاسخ کوبنده‌ای دارد.
 
وی تصریح کرد: یکی از بزرگ‌ترین تئوری‌پردازان صهیونیست بین‌الملل گفته که ده سال دیگر رژیم صهیونیستی نخواهد بود، از نظر بنده او به صهیونیست‌ها دلداری داده زیرا قطعاً این اتفاق قبل از ده سال می‌افتد.  
 
سردار نقدی گفت: صهیونیست‌ها باید خودشان بروند وگرنه صد برابر این خون‌ها را در کف خیابان‌های تلاویو خواهند دید.  
 
 رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پاسخ به سؤال دیگری درباره بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر تسلیح و تجهیز کرانه باختری اظهار داشت: کرانه باختری بسیار وسیع‌تر است و جمعیت بسیار بیشتری دارد و به مراکز حساس رژیم صهیونیستی خیلی نزدیک‌تر است در حالی که غزه یک باریکه کنار افتاده‌ای است.  
 
وی افزود: الان مردم بیدار شده و به صحنه آمده‌اند اما دستشان خالی است و تفاوت آن‌ها با غزه این است که دستشان خالی است و باید دستشان را پر کرد.  
 
سردار نقدی تصریح کرد: این مردم حق دارند که از خودشان دفاع کنند و تظاهرات می‌کنند و مرتباً شهید می‌دهند.
 
وی گفت: این جا وظیفه اردن است و ما از دولت اردن می‌خواهیم که از غفلت بیدار شود و راه را برای جوانان امت اسلامی و برای رساندن امداد و پشتیبانی به مردم کرانه باختری بگشاید.  
 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: در غیر این صورت ذلت و حقارت برای دولت اردن خواهد بود و این راه را خود مردم اردن باز خواهند کرد و باید کمک کنند که سلاح‌ها به دست مردم کرانه باختری برسد تا بتواند از خود دفاع کند و سرزمین‌های خود را آزاد کند.