شناسهٔ خبر: 61005 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ

خوراکی هایی که آرامترین اعصاب را به ارمغان می آورند

برای حفظ سلامتی و لذت بردن از شادابی زندگی ، باید غذاهای مصرفی حاوی انواع ویتامین‌ها باشد؛ چرا که غذاهای سرشار از ویتامین برای کار منظم سیستم عصبی لازم است.

به گزارش نماینده، خوراکی ها و غذاهای بسیاری وجود دارند که باعث می شوند عصبانیت شما آرام شوند و مصرف آن ها در داشتن اعصابی آرام به شما کمک می کنند.

 

‎آجیل

‎از مغزها استفاده کنید

کمبود سلنیوم در بدن باعث اضطراب، افسردگی و خستگی می‌شود. آجیل (مغزها) سرشار از سلنیوم هستند، لذا مصرف مقداری از انواع آن به طور روزانه برای کاهش اضطراب، مفید است.

قارچ، ماهی تن و ماهی سالمون نیز حاوی مقادیر مناسبی از سلنیوم هستند. با این وجود، مصرف مغزها را فراموش نکنید.

 

‎لبنیات

به لبنیات «نه» نگویید!

شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید شیر اثر آرام‌بخش دارد.  ‎شیر از آنجایی که حاوی تریپتوفان است (تریپتوفان در ساخت سروتونین نقش دارد) باعث تسکین و آرامش مغز می‌شود. سروتونین علاوه بر احساس آرامش، باعث خواب عمیق و راحت هم می‌شود.

‎اگر بدن شما قادر به هضم لاکتوز موجود در شیر نیست، از شیرهای بدون لاکتوز استفاده نمایید.

 

چای سبز
به جای اینکه از عصبانیت بنفش شوید، بهتر است با نوشیدن یک فنجان چای گیاهی، سبز شوید. چای سبز منبع لیتینین است؛ ماده‌ای که به آرامش و تسکین خشم کمک می‌کند. این‌بار که عصبانی شدید، کمی آب بجوشانید، چای سبز دم‌کنید و از نوشیدن آن لذت ببرید.



شکلات
 پزشکان می گویند: مصرف شکلات تلخ از مقدار هورمون استرس می کاهد و سایر آشفتگی های بیوشیمیایی مرتبط با استرس را متعادل می سازد.  و متابولیسم بدن را ثابت نگه‌ می‌دارد.
 

عسل
شیرینی را جایگزین استرس کنید و یک قاشق عسل بخورید. عسل علاوه بر اینکه مرطوب‌کننده طبیعی پوست و آنتی‌بیوتیک است، تورم مغز را هم کاهش می‌دهد و به کاهش رخوت و اضطراب کمک می کند.

 

انبه

یک سفر استوایی را بدون ترک کردن میزکارتان تجربه کنید! از یک استراحت ۵ دقیقه‌ای برای پوست کندن و خوردن یک انبه آب‌دار استفاده کنید که به کاهش استرس و خشم هم کمک می‌کند. نگران ریختن آب آن روی لباس و چانه‌تان نباشید چون قطعا کاهش استرس و رسیدن به آرامش ارزشش را دارد.

 

سیر

آخرین ماده معجزه آسا در کاهش استرس «سیر» است. سیر برای آرام کردن تنش و استرس و نیز کاهش گلوکز خون مفید است. سیر سرشار از آنتی اکسیدان ها است و این مواد در مقابله با استرس بسیار مفید هستند.

 

منبع:جام

نظر شما