شناسهٔ خبر: 59178 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

تبیین بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با اساتید دانشگاه‌ها/5

سیمبر: انتصابات دانشگاه‌ها بر اساس جناح‌بندی سیاسی نباشد

عضو هیأت علمی دانشگاه گیلان با بیان اینکه دانشگاه نباید تبدیل به باشگاه سیاسی شود، گفت: ‌انتصابات دانشگاهی نیز نباید بر اساس اولویت‌بندی‌های سیاسی صورت گیرد.

به گزارش نماینده به نقل از فارس رضا سیمبر عضو هیات علمی دانشگاه گیلان  با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در رابطه با تبدیل نشدن دانشگاه به باشگاه سیاسی، گفت: فرمایشات رهبر معظم انقلاب در رابطه با تحولاتی بود که در چند ماه اخیر در آموزش عالی رخ داده است، سخنان مقام معظم رهبری زنگ هشدار برای تمام مسئولان است.

وی افزود:‌ مقام معظم رهبری اشاره کردند که دانشگاه نباید باشگاه سیاسی شود، البته نه اینکه کار سیاسی نکند ولی این نکته ظریفی است که ما می‌توانیم علاوه بر کار سیاسی در دانشگاه آن را تبدیل به مقر سیاسی برای تسویه‌حساب‌ها نکنیم.

سیمبر اظهار داشت: در حال حاضر روند تسویه‌حساب جناحی در دانشگاه‌ها وجود دارد، در حالی که نباید در دانشگاه نگاه سیاسی خود را غالب کنیم زیرا این مسئله برای کشور خطرناک است.

عضو هیأت علمی دانشگاه گیلان ادامه داد: مناصب دانشگاه از ریاست تا مدیران ستادی و در وزارت علوم نیز باید نگاه آکادمیک داشته باشند نه اینکه بر اساس جناح‌بندی‌های سیاسی منصوب شوند.

به گفته وی انتصابات دانشگاهی باید بر اساس اولویت علمی صورت گیرد.

سیمبر گفت:‌ برخی افراد در دانشگاه‌ها به صورت عامدانه یارگیری سیاسی می‌کنند تا برای انتخابات آینده چینش‌های قدرتی داشته باشند یعنی دانشگاه را به مقر فرمانداری تبدیل می‌کنند.

عضو هیأت عملی دانشگاه گیلان اظهار داشت: تأکید بر این است که در دانشگاه اصلی‌ترین امور پژوهش، آموزش و فرهنگ باشد و در علوم انسانی نیز باید برای بومی‌سازی تلاش کنیم زیرا ما نمی‌توانیم علوم انسانی وارداتی را قبول کنیم.

وی اضافه کرد: اینکه الگوی ما دنیای غرب باشد درست نیست، زیرا الگوی غربی در جامعه ما کارایی لازم را ندارد، نمی‌گوییم هر چه که غربی است بد است ولی معرفت‌شناسی، انسان‌شناسی و هستی‌شناسی ما با نگاه آنها متفاوت است.

برچسب‌ها:

نظر شما