شناسهٔ خبر: 59161 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

تببین بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار اساتید دانشگاه‌ها-1

دغدغه‌های مقام معظم رهبری در دستور کار وزارت علوم قرار گیرد/علوم سکولار غربی داروی درد تمام جوامع نیست

عضو هیأت علمی دانشگاه بوعلی‌سینای همدان گفت: مقام معظم رهبری در جلسه اخیر با اساتید دانشگاه دغدغه‌های خود را صریح‌تر بیان کردند و امیدواریم وزارت علوم و مسئولان کشور این دغدغه‌ها را در دستور کار قرار دهند.

به گزارش نماینده به نقل از فارس حسن رحیمی روشن عضو هیأت علمی دانشگاه بوعلی سینای همدان گفت: مقام معظم رهبری به عنوان سکان‌دار هدایت کشتی انقلاب ناظر به تمام امور هستند و به طور کلی هدایت کلیت نظام و حل مشکلاتی که به صورت عادی رفع نمی‌شود از وظایف ولایت فقیه محسوب می‌شود که مقام معظم رهبری نیز اشراف کامل بر این مسائل و بر عدم انحراف انقلاب دارند.

وی افزود: در ۱۰ سال گذشته اطمینان خاطر مقام معظم رهبری نسبت به آموزش عالی را حس می‌کردیم و مشخص بود که ولایت فقیه از روند رو به رشد تولید علم کشور رضایت خاطر دارند ولی در چند ماه گذشته هشدارهایی از سوی مقام معظم رهبری شاهد بودیم که ایشان به خصوص در اوایل تشکیل دولت یازدهم بسیار تذکر دادند ولی ظاهراً‌ مسائل آموزش عالی آنطور که باید بر مبنای مورد نظر مقام معظم رهبری پیش نرفته است.

رحیمی روشن ادامه داد: مقام معظم رهبری در جلسه اخیر با اساتید دانشگاه دغدغه‌های خود را صریح‌تر بیان کردند و امیدواریم وزارت علوم و مسئولان کشور این دغدغه‌ها را در دستور کار قرار دهند.

وی با بیان اینکه کار دانشگاه تولید علم و آموزش است، گفت: کار دانشگاه مشخص است و هر برنامه‌ای فراتر از تولید علم و آموزش در دانشگاه برنامه‌ حاشیه‌ای محسوب می‌شود.

عضو هیأت علمی دانشگاه بوعلی سینای همدان با بیان اینکه تحول علوم انسانی در کشور نیز یک ضرورت مطلق است، گفت: علوم انسانی در حال حاضر کشور سکولار و تولید شده غرب است که الزاماً داروی درد تمام جوامع نیست، فلسفه وجود انقلاب اسلامی در تضاد با مبانی فکری لیبرال دموکراسی است.

وی افزود: ۳۵ سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد ولی تا کنون آنطور که باید در زمینه علوم انسانی عمل نکرده‌ایم و مقاطعی که کارگروه‌هایی برای تحول علوم انسانی تشکیل دادیم نیز سنگ‌اندازی شده است.

رحیمی روشن تحول در علوم انسانی را یکی از ضروریات برشمرد و گفت: علوم انسانی باید بر اساس مبانی فکری دینی و ایرانی شکل بگیرد تا زمینه‌ساز توسعه شود زیرا توسعه در رشته‌های دیگر نیز مبتنی بر توسعه علوم انسانی است.

نظر شما