شناسهٔ خبر: 58990 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

جعفری مطرح کرد

نگرانی از کند شدن سرعت علمی موجب رای مجلس به استیضاح فرجی‌دانا

قاسم جعفری

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: برداشتم از فضای مجلس این است که استیضاح وزیر علوم با توجه به دغدغه نمایندگان نسبت به کند شدن روند رشد علمی و حاشیه‌های دیگری که در این وزارتخانه ایجاد شده، رای می‌آورد.

به گزارش نماینده، قاسم جعفری سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، در خصوص محورهای استیضاح رضا فرجی‌دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، گفت: کندن شدن روند رشد علمی اصلی‌ترین نگرانی استیضاح کنندگان است و به نظر ما در این زمینه حاشیه بر متن غلبه کرده ضمن اینکه در هیمن راستا باید به سناریوهای دیگری همچون بازگشت دانشجویان ستاره‌دار و بحث بورسیه‌ها اشاره کرد.

وی نحوه انتخاب روسای دانشگاه‌ها را یکی دیگر از محورهای استیضاح وزیر علوم عنوان کرد و با بیان اینکه برای انتخاب روسای دانشگاه شورای حکمیت تشکیل شده است، افزود: این شورا روسا را معرفی می‌کنند و ما در این حوزه نگرانی‌هایی داریم.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس استیضاح فرجی‌دانا را فرصتی مناسب برای پاسخگوی وی به نمایندگان دانست و تصریح کرد: وزیر باید از این اقدام نمایندگان تشکر کند که فرصتی را برای پاسخگویی او در مجلس فراهم کردند، مگر نمی‌گویند کارهای خوبی را در این وزارتخانه انجام دادیم بنابراین درخصوص این کارها و اقدامات به نمایندگان توضیح دهد.

جعفری با اشاره به اینکه استیضاح وزیر سیاسی نیست و تنها دلیل علمی دارد، تاکیدکرد: جای نگرانی وجود ندارد پس نگویند سیاسی بازی شده، وزیر در صحن حضور پیدا می‌کند و پیرامون کارها و اقداماتی که مورد سوال استیضاح‌کنندگان است پاسخ می‌دهد.

وی درخصوص فضای مجلس در زمان استیضاح وزیر علوم، تصریح کرد: فشار و لابی‌ها زیاد و فراوان است اما در حال حاضر برداشت من از فضای مجلس این است که استیضاح با توجه به دغدغه نمایندگان نسبت به روند رشد علمی و حاشیه‌های دیگری که در این وزارتخانه ایجاد شده است رای می‌آورد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به مطالبی که از سوی مقام معظم رهبری در جمع اساتید دانشگاه‌های کشور مطرح شد، گفت: ایشان بر رروند رشد علمی و اینکه دانشگاه‌ها نباید محل جریان‌های سیاسی شود تاکیدکردند، معظم له به‌عنوان کارشناس فوق ارشد مطالب را رصد و بیان می‌کنند از این رو سخنان ایشان گویای این است که مسئله جدی است.

برچسب‌ها:

نظر شما