شناسهٔ خبر: 58698 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

استیضاح «فرجی‌دانا» با هدف تأمین حقوق ملت است/ وزیر علوم به تذکرات نمایندگان توجه نکرد

فرجی دانا

به گزارش نماینده به نقل از فارس نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: عده‌ای تصور می‌کنند که استیضاح فرجی‌دانا سمت و سویی سیاسی دارد، در حالی‌ که هرگز چنین نیست و این استیضاح با هدف تامین حقوق ملت است.
 

عباس مقتدایی  پیرامون جدی شدن بحث استیضاح وزیر علوم دولت یازدهم در مجلس و تقدیم کردن درخواست استیضاح با امضای ۵۰ نماینده مجلس اظهار کرد: عده‌ای تصور می‌کنند که استیضاح فرجی‌دانا سمت و سویی سیاسی دارد، در حالی‌ که هرگز چنین نیست و این استیضاح با هدف تامین حقوق ملت است.

وی با بیان اینکه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس طی جلسات متمادی و با نگاه تخصصی و همچنین اجرای منویات رهبر معظم انقلاب در وزارتخانه مهم علوم به این نتیجه رسید که گویی تذکرات قبلی مجلس و نمایندگان ملت که برخاسته از خواست و مطالبه ملت ایران است توسط مسئولان امر در وزارت علوم و شخص وزیر مورد اثر واقعه نشده، گفت: درخواست نمایندگان و به خصوص کمیسیون آموزش مجلس بر استیضاح وزیر شد.

*روند عزل و نصب های اخیر در وزارت علوم باعث نگرانی نمایندگان است

عضو کمیسیون آموزش مجلس در تشریح و تبیین اهم دلایل استیضاح فرجی دانا از سوی نمایندگان ملت عنوان کرد: عملکرد وزیر علوم از زمان تصدی‌گری وی بر کرسی ریاست وزارت حساس، مهم و سرنوشت‌ساز علوم باعث نگرانی‌های زیادی شده است.

وی توضیح داد: عزل و نصب‌ها در این وزارت خانه، گماشته شدن افرادی در سمت معاونت‌های وزارت علوم و همچنین انتصاب افراد جدید به سرپرستی دانشگاه‌های مهم کشور که عمدتاً از افراد فعال در فتنه ۸۸ بوده و یا به‌ نوعی با سکوت خود مهر تأییدی بر حرکت خائنانه سران فتنه زدند، با وجود تذکرات چندباره نمایندگان مجلس مهم‌ترین دلیل استیضاح وزیر علوم است.

مقتدایی ابراز کرد: عدم پاسخگویی مناسب و منطقی به درخواست‌ها و سؤالات نمایندگان مجلس و همچنین پرهیز از ایجاد شائبه‌ها و حاشیه‌های سیاسی ـ جناحی فراوان در اطراف وزارتخانه و فاصله گرفتن از آنچه مأموریت حقیقی این وزارتخانه است از دیگر دلایل نمایندگان مجلس برای استیضاح فرجی‌دانا است.

وی در پایان با اشاره به افزایش رایزنی‌ها و مذاکرات فی‌مابین نمایندگانی از سوی دولت و وزارت علوم با هیئت ‌رئیسه مجلس گفت: موضوع تحویل استیضاح وزیر علوم به هیئت‌رئیسه با جدیت بیشتری از سوی امضاکنندگان در طول ۱۰ روز گذشته دنبال شده است و همین امر سبب شده تا وزیر علوم و معاونان، این احساس را داشته باشند که موضوع استیضاح به ‌عنوان یک موضوع جدی از سوی مجلس در حال پیگیری است.

برچسب‌ها:

نظر شما