شناسهٔ خبر: 58345 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

هاشمی گلپایگانی :

مشی فرجی‌دانا پیشرفت علمی دانشگاه‌ها را کُند کرده است/ نگاه سیاسی و جناحی در عزل و نصب رؤسای دانشگاه‌ها

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع) با بیان اینکه مشی وزارت‌علوم برخلاف شعار اعتدال روحانی است، گفت: ما در عزل و نصب رؤسای دانشگاه حاکم بودن نگاه سیاسی و حزبی را مشاهده می‌کنیم.

به گزارش نماینده به نقل از فارس سید محمدحسین هاشمی گلپایگانی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع)  پیرامون انتظارات دانشجویان از آموزش عالی گفت: آنچه که ما از آموزش عالی و وزارت علوم انتظار داریم، این است که تعالی محور باشد. بدین معنی که وقتی دانشجو از دانشگاه خارج می شود، درکنار رشد علمی، رشد معنوی نیز کرده باشد.

وی افزود: اما درحال حاظر در آموزش عالی ما چنین نگاهی حاکم نیست. البته با روی کار آمدن فرجی دانا رشد علمی دانشگاه‌ها نیز کُند شده است، چه برسد به رشد معنوی و اخلاقی.

این فعال دانشجویی در ادامه با انتقاد از عزل و نصب‌های بی‌قاعده در دانشگاه‌ها گفت: رویکرد سیاسی در وزارت علوم کاملا مشهود است.

هاشمی گلپایگانی در پایان تاکید کرد: مگر در بین رؤسای دانشگاه‌ها فردی که از تراز علمی بالایی برخوردار باشد وجود نداشت که مسئولان وزارت علوم به تغییر همه آنان دست زدند؟ در تغییر رؤسای دانشگاه‌ها وجود نگاه حزبی و سیاسی که برخلاف شعار رئیس جمهور است را مشاهده می‌کنیم.  

برچسب‌ها:

نظر شما