شناسهٔ خبر: 57715 - سرویس تاریخ
نسخه قابل چاپ

به مناسبت پنجمین سالگرد فتنه ۸۸ - (۸)

تجمع بدون مجوز حامیان موسوی به دعوت مجمع روحانیون مبارز/بازداشت فائزه هاشمی در بین اغتشاشگران

فتنه 88

۵ سال گذشت ! به همین سادگی ...و چه تلح بود زمانی که حماسه ماندگار و ۴۰ میلیونی مردم پیش پای هوای و هوس عده ای دل به بیگانه داده قربانی شد و انتخاباتی که می توانست حلال بسیاری از مشکلات شود با فتنه از پیش طراحی شده به معظلی بدل گشت ...معظلی که اگر نبود وجود رهبر عزیز انقلاب امروز ایران بدل به اوکراین و دیگر قربانیان انقلاب های رنگین شده بود . سخن را کوتاه کنیم  فتنه در شبانگاه ۲۲ خرداد و با سخنان از پيش نوشته شده ميرحسين موسوي فاز عملي خود را به صورت جدي شروع كرد و در روز قدس، ۱۳ آبان، ۱۶ آذر و عاشورا با هدايت اصحاب فتنه بر جسارت خود افزود.حماسه به يادماندني و تاريخي ۹ دي فتنه گران را در اغما فرو برده و يوم الله ۲۲ بهمن سرنوشت مختوم مرگ خفت بار را براي آن رقم زد.
دوران شاگردان مكتب ماكياولي ديگر به سر رسيده است و اين مكتب انبيا است كه با عزت به راه خود تا رسيدن به قله كمال در حكومت منجي آخرالزمان مهدي موعود(عج) ادامه مي دهد.

سایت نماینده تلاش دارد تا از امروز و به مناسبت پنجمین سالگرد انتخابات حماسی ۲۲ خرداد به بازخوانی روزانه فتنه آمریکایی ۸۸ بپردازد به این امید که گامی هر چند کوچک در راه مقابله با تلاش های صورت گرفته در به فراموشی سپردن جنایت ها و خیانت های اصحاب فتنه برداشته باشد ...

۳۰ خرداد ۱۳۸۸ ...

* شورای امنیت کشور در نامه ای سرگشاده خطاب به میرحسین موسوی نوشت: "نامه مورخه ۲۷/۳/۸۸ جنابعالی خطاب به شورای امنیت کشور حاوی مسائلی است که توجه شما را به آن جلب می کنیم:

۱- انتساب اعمال مجرمانه همانند تخریب اموال و وسایل نقلیه مردم به نیروی انتظامی.

۲- حمایت از اجتماعات غیرقانونی که منجر به برهم زدن نظم و امنیت، تخریب اموال و اضرار به مردم و نقض حقوق شهروندان عزیز گردیده است که جنابعالی از آن اجتماعات به عنوان اجتماعات خودجوش و مسالمت آمیز نام برده اید.

۳- با تأکید جنابعالی بر اینکه موارد مذکور را مشاهده کرده اید، لازم است، مشاهدات خود را در اختیار دبیرخانه شورای امنیت کشور بگذارید.

البته به نظر ما این یک شبکه سازمان یافته است که به احتمال زیاد توسط گروهک های وابسته به بیگانگان سازمان یافته اند و با اراده و تصمیم قبلی نظم و آرامش و امنیت عمومی را بهم می زند و به حقوق شهروندان تعرض می نماید که البته قبلاً دستور رسیدگی لازم توسط فرماندهی نیروی انتظامی به موضوع صادر شده است.

متقابلاً وظیفه و مسئولیت ملی جنابعالی اقتضاء می کند که به جای انتساب اتهام به نیروهای انتظامی و یا نظامی که فرزندان این کشورند و شبانه روز جهت امنیت شهروندان تلاش می کنند، از تحریک و تلاش برای تشکیل چنین اجتماعات غیرقانونی پرهیز نموده و از این اجتماعات حمایت ننمایید.

قطعاً به این نکته مهم توجه دارید که در صورت دعوت و تحریک به این اجتماعات غیرقانونی مسئولیت عواقب ناشی از آن بر عهده جنابعالی خواهد بود."

* مجمع روحانیون مبارز در بیانیه ای اعلام کرد: «با کمال تاسف مراجع ذیربط از صدور مجوز (برای تجمع امروز) خودداری نمودند. بنابراین مجمع برنامه‌ای جهت راهپیمایی امروز نخواهد داشت. در ادامه این بیانیه آمده است: «مسئولیت حفظ امنیت مردم به عهده دولت و مسؤلان امنیت کشور گذارده شده است.»

* قاسم محمدی نماینده مردم اردبیل در مجلس در گفتگو با ایرنا گفت: «صدور بیانیه برای لغو راهپیمایی امروز معترضان از سوی مجمع روحانیون مبارز، در حالی که فقط ۲ ساعت به زمان مقرر باقی مانده است، با هدف رفع مسئولیت از ایجاد درگیری های احتمالی است. هدایت کنندگان جریان آشوب گران و اغتشاش گران خیابانی در چند روز گذشته، تنها ساعتی پیش از فرا رسیدن موعد برپایی راهپیمایی معترضان، با صدور بیانیه از لغو تجمع ها خبر می دهند و صدور بیانیه ها با این هدف انجام می شود که اگر تعداد کمی در راهپیمایی حاضر شدند، رهبران جریان معترض مدعی اعلام لغو تجمع شوند در غیر این صورت هم اگر تعداد قابل توجه و غیر قابل کنترل یا منجر به درگیری و زد وخورد شد، بتوانند از زیر بار مسئولیت مستقیمی که دراین باره به عهده دارند، شانه خالی کنند.»

* رجانیوز: «تجمع بدون مجوز حامیان میرحسین موسوی به دعوت مجمع روحانیون مبارز از میدان انقلاب تا آزادی برگزار شد. در این تجمع که دیگر در آن جمعیت انبوه روزهای گذشته دیده نمی شد، بی‌اعتنایی مردم به این تجمع غیرقانونی با خشم اغتشاش‌گران مواجه شد و این طیف که تلاش زیادی داشتند در ۲ تجمع قبلی خود در میدان هفتم تیر و میدان امام خمینی وجهه‌ای مسالمت‌آمیز از تجمعات خود نشان دهند و حتی از این اجتماع‌ها با عنوان "تجمع سکوت" و همراه با آرامش یاد می‌کردند، امروز بار دیگر دست به آشوب‌گری زدند. طی این اقدامات بیش از ۱۰ نفر از هموطنان کشته و ده ها نفر زخمی شدند. اوباش با سنگ و کوکتل مولوتف به ناحیه بسیج مقداد در خیابان آزادی حمله کردند که با مقاومت بسیجیان مواجه شدند. همچنین اغتشاش‌گران به مسجد لولاگر در خیابان آذربایجان نیز حمله‌ور شدند و بخش‌هایی از مسجد را به آتش کشیدند. آشوب‌گران پس از آنکه در اثر مقاومت دفاعی نیروهای نظامی مجبور به فرار شدند، اقدام به آتش زدن لاستیک و تعدادی موتورسیکلت کردند و با حمله به برخی موتورسواران و ضرب و شتم آن‌ها موتورها را آتش زدند. همچنین دامنه‌ی این درگیری‌ها به خیابان ستارخان تهران نیز کشیده شد و یک اتوبوس شرکت واحد توسط اوباش به آتش کشیده شد. با این حال، برخورد قاطع نیروهای نظامی و مردمی با اغتشاشگران موجب شد این افراد متفرق شوند و آخرین دست و پاز دن‌ها و زورآزمایی‌های خیابانی به منظور اعمال فشار برای تحقق خواسته غیرقانونی ابطال انتخابات ناکام ماند، به طوری که تا قبل از تاریک شدن هوا تمام مناطق دست‌خوش آشوب، آرام شد.»

* فارس: «در درگیر‌ی‌های شب گذشته در محدوده میدان جمهوری و خیابان‌های مجاور، تعداد زیادی از بانک‌های دولتی و خصوصی و مراکز خدماتی مانند رستوران‌ها و تولیدی‌های پوشاک تخریب و بعضاً دچار آتش‌سوزی گسترده شدند. یک تولیدی پوشاک در مجاورت مسجد لولاگر بر اثر پرتاب مواد آتش‌زا به ‌طور کامل در آتش سوخته‌ و خسارت زیادی به ساختمان این واحد تولیدی وارد آمده است.همچنین یک مرکز آموزش رانندگی نیز که در کنار این واحد تولیدی قرار دارد بر اثر پرتاب مواد آتش‌زا و سنگ تخریب شده ‌و تعدادی از رایانه‌های این مرکز توسط اوباش به بیرون پرتاب شده و یا به سرقت رفته است. یکی دیگر از اماکنی که در حوادث شب گذشته مورد هجوم اغتشاشگران قرار گرفته، یک رستوران در مجاورت مسجد لولاگر است که به علت حمله اراذل ‌و اوباش تمام این رستوران از بین رفته بود به ‌گونه‌ای که صندلی‌ها و میزها کاملاً سوخته و به دلیل قطع برق مواد غذایی آن فاسد شده بود و بوی آن کاملاً به مشام می‌رسید. به گفته مسئول این رستوران، اراذل و اوباش با پرتاب سنگ ابتدا شیشه‌های رستوران را شکستند و سپس با پرتاب مواد آتش‌زا تمام رستوران را به آتش کشیدند و ما تنها فرصت ترک محل را داشتیم. به گفته شاهدان، آتش‌نشانی به دلیل ترافیک بیش از حد منطقه و تراکم جمعیت، بسیار دیر به محل رسید و این رستوران در آتش سوخت. یکی دیگر از اماکن آسیب دیده در حوادث دیشب،‌ مجتمع تجاری سهیل بود که اراذل ‌و اوباش با حمله به آن شیشه واحدهای تجاری طبقه همکف این مجتمع را شکستند و خسارت‌های زیادی را به این مجتمع نوساز وارد آوردند. در حوادث روز گذشته هم چنین به ۲۲ بانک دولتی و خصوصی خساراتی وارد شد.»

* فارس: «پنج تن از اعضای خانواده هاشمی رفسنجانی توسط ماموران امنیتی شناسایی و با حکم مرجع قضایی دستگیر شدند. فائزه هاشمی، همسر حسین مرعشی و دختر مرعشی از جمله دستگیر شدگان هستند. یکی دیگر از فرزندان هاشمی رفسنجانی نیز در نا آرامی‌های میدان توحید حضور داشته که پس از شناسایی بلافاصله متواری شده است.»

* آسوشیتدپرس:  «عده‌ای از معترضان در تهران که برای نشان دادن اعتراض خود سطل های زباله و اتوبوس ها را به آتش کشیده بودند، برای فرار از بازداشت توسط نیروهای امنیتی به سفارتخانه‌های خارجی پناه بردند.»

* پنجمین بیانیه میرحسین موسوی منتشر شد. وی در ابتدای بیانیه خود با اشاره به اینکه «نقطه عطفی در تاریخ ملت ما در حال شکل گرفتن است،» نوشت: « آمده بودم تا بگویم گریز از قانون به استبداد می‌انجامد، آمده بودم تا بار دیگر به انقلاب اسلامی آن گونه که بود و جمهوری اسلامی آن گونه که باید باشد، دعوت کنم اما آن چنان که می‌دانید همگی ما در راه این تجدید حیات ملی و تحقق آرمان‌هایی که در دل و جان پیر و جوان ما ریشه دارند با دروغ و تقلب روبرو شدیم و آن چیزی که از عواقب قانون‌گریزی پیش‌بینی کرده بودیم به صریح‌ترین شکل ممکن و در نزدیک‌ترین زمان تحقق یافت» در ادامه این بیانیه آمده است: « اینجانب همچنان قویا اعتقاد دارم درخواست ابطال انتخابات و تجدید آن حقی مسلم است که باید به صورتی بی‌طرفانه از طریق یک هیئت مورد اعتماد ملی مورد بررسی قرار گیرد ... نگذارید دروغگویان و متقلبان پرچم دفاع از نظام اسلامی را از شما بربایند و نا اهلان و نامحرمان، میراث گرانقدر انقلاب اسلامی را که اندوخته از خون پدران راستگویتان است از شما مصادره کنند»

* اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی با انتشار نامه سرگشاده ای خطاب به میرحسین موسوی نوشت: «پس از اعلام نتایج انتخابات، هواداران جنابعالی در یک اقدام غیرقانونی با هجوم به خیابانها و برهم زدن نظم و امنیت عمومی فضای جامعه را به هم ریختند و در سایه این بی نظمی و بی قانونی عده ای سودجو و اراذل و اوباش به تخریب اموال عمومی، مزاحمت برای مردم، آتش زدن خودروها و موتورسیکلت های مردم، شکستن شیشه بانک ها و مغازه های هموطنان پرداختند و در این میان خود شما و هوادارانتان دیدید که ناجا منطبق با وظیفه ذاتی و قانونی، با اراذل و اوباش و اغتشاشگران با اقتدار برخورد کرد و با هوادارانتان مدارا و مماشات کرد ... واقعیت این است که حداقل اغتشاشگران و اراذل و اوباش در سایه فضای غیرقانونی ایجاد شده توسط شما، به اقدامات تخریب گرانه می پردازند و در طول سه شب ۲۳، ۲۴، ۲۵ خردادماه در تمام موارد، اغتشاشگران به تخریب و نا امن سازی فضای عمومی پرداختند ... بپذیرید که تجمعات و راهپیمایی های غیرقانونی، مشکلات جدی را برای مردم فراهم ساخته و ایجاد ترافیک های سنگین و سرگردانی مردم، مزاحمت برای کسبه و مغازه داران، راهبندان های طولانی، شائبه دست آویز و ملعبه بودن قانون را توسط هوادارانتان ایجاد می کند و این امر برخلاف شان و روحیه قانون گرایانه مورد ادعای شماست که همواره در تبلیغات انتخاباتی بر آن تاکید می کردید.»

* ایلنا: «در پی برگزاری جلسه مشترک محسن رضایی،‌ یکی از سه کاندیدای معترض به انتخابات ریاست جمهوری با شورای نگهبان، یک مقام مسئول در روابط عمومی شورای نگهبان از اعلام آمادگی این نهاد برای برگزاری نشست مشترک با موسوی و  مهدی کروبی خبر داد. این مقام مسئول در روابط عمومی شورای نگهبان یادآور شد: "از مهدی کروبی و موسوی نیز برای حضور در این جلسه دعوت شده بود که نیامدند و دلیلی نیز برای عدم حضور خویش اعلام نکرده‌اند."»

* سخنگوی شورای نگهبان قانون اساسی در جمع خبرنگاران اعلام آمادگی کرد تا ۱۰درصد از صندوق‌های اخذ رای را به صورت تصادفی و با حضور نمایندگان کاندیداها بازشماری کند.

* روزنامه کیهان: سعید رضوی فقیه از عناصر سابق دفتر تحکیم وحدت (طیف علامه) اعلام کرد: "در صورت بازشماری صندوق ها، ممکن است چند صد یا چند هزار رأی بالا و پایین شود و همین نتیجه فعلی با کمی تفاوت به عنوان نتیجه انتخابات اعلام گردد و آن وقت اصلاح طلبان باید پاسخگوی حوادث پرتلاطم در کشور باشند که صرفاً به خاطر بالا و پایین کردن چند هزار رأی به راه انداخته اند. اگر چه مذاکره و گفت وگو و رایزنی با شورای نگهبان و دیگر مراجع قانونی می تواند بیانگر عزم اصلاح طلبان بر حل مسائل از مجاری قانونی و میزان ظرفیت آنان برای گفت وگوی معطوف به تفاهم باشد، اما نباید فراموش کرد که اساساً شورای نگهبان خود یک طرف ماجراست و باید موضع تهاجمی به شورای نگهبان داشت."

* رییس جمهور طی نامه ای سرگشاده خطاب به رهبر معظم انقلاب نوشت: "به عنوان فرزند کوچک و خادم برگزیده ملت بزرگ ایران بر خود لازم می‌دانم که از حسن تصمیم و حضور تاریخی آن رهبر فرزانه در صحنه عظیم و حماسی نماز جمعه تهران و ایراد بیانات راهگشا و اعلام مقتدرانه مواضع بر حق مردم در موضوعات مهم روز صمیمانه تقدیر و تشکر نمایم."

* میرحسین موسوی طی نامه ای سرگشاده خطاب به شورای نگهبان دلایل خود جهت لزوم ابطال انتخابات را برشمرد. در این نامه مواردی چون محدود کردن زمان رای گیری، افتتاح پروژه‌های عمرانی در دوره مشخص شده برای فعالیت انتخابات توسط دولت نهم و ... مطرح شده است.

* موشه یعلون، رئیس سابق اطلاعات ارتش  اسراییل در گفتگو با روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارانوت گفت: «موسوی و همسرش روح جدیدی به آزادی بخشیده‌اند، بنابراین من تکرار می‌کنم انقلابی در ایران روی خواهد داد.»

*  واحد مرکزی خبر: «منابع آگاه از بمبگذاری در حرم مطهر امام راحل خبر دادند. بر این اساس شخص بمبگذار بعد از شناسایی به سمت ضلع شمالی حرم فرار کرد و خود را منفجر کرد که باعث کشته شدن فرد بمبگذار و مجروح شدن دو تن از زائران حرم امام خمینی(ره) شد.»

* روزنامه فایننشال تایمز: «هیچ کس تردیدی ندارد که بحران ایران به نقطه عطف رسیده است.»

* رجانیوز: «انتشار فیلم قتل ندا آقا سلطان که در یکی از خیابان های فرعی منطقه امیرآباد تهران به صورت نامشخصی کشته شده است، موجی از هجمه تبلیغاتی بیگانگان علیه جمهوری اسلامی را به راه انداخته است. آنچه که در این بین بیش از همه مشکوک به نظر می رسد حضور فردی به نام آرش حجازی در بالای سر مقتول است. وی ۲۴ ساعت قبل از این اتفاق از لندن وارد تهران شده است.»

* صدای آمریکا: «باراک اوباما رییس جمهور امریکا از ایران خواست تا کلیه اقدامات ناعادلانه و خشونت بار علیه مردم خود را متوقف کند».

* رضا ربع پهلوی فرزند محمد رضا پهلوی در گفت‌وگو با روزنامه فرانسوی فیگارو با درخواست از غرب برای تماس با مخالفان در ایران، گفت: «ما باید از همین امروز یک فرآیند انتقال را آماده کنیم که طی آن بحشی از رژیم به نفع تغییر تسلیم شده، در کشور عفو عمومی اعلام و یک سیستم سیاسی لائیک و دمکراتیک برقرار می شود‏.»

* آیت ا... علم الهدی امام جمعه مشهد مقدس در نامه ای سرگشاده خطاب به رهبر معظم انقلاب نوشت: "امید است در راز و نیاز عارفانه جنابعالی با مولا و صاحبمان که نمونه آن در روز جمعه فریاد عاشقانه را از نهاد دلباختگان آن حضرت بر آورد به عرض حضرتش برسانید که سربازان جان بر کف هم پشت سر شما تا آخرین قطره خون و آخرین ذره آبرو ایستاده اند و از حریم ولایت آن حضرت که در طنطنه عزت نایب بزرگوارشان متبلور است دفاع می کنند."

* کامران دانشجو رییس ستاد انتخابات وزارت کشور با حضور در برنامه تلوزیونی ۴۵ دقیقه شبکه خبر، به شبهات مطرح شده پیرامون سلامت انتخابات دهم ریاست جمهوری به طور مفصل پاسخ داد.

* محسن مخملباف سخنگوی ستاد مهندس موسوی در خارج از کشور در یادداشتی که روزنامه گاردین آن را منتشر ساخت نوشت: "مردم در خیابانها خواهان بازشماری آرا نیستند، بلکه می خواهند نتایج انتخابات کل ابطال شود ... دنیا ما را مملکتی تروریست می داند که بدنبال جنگ می گردد. ما اوبامایی می خواهیم که بتواند برای مشکلات ایران راه حل بیابد. هرچند قدرت در دست (آیت ا...) خامنه ای باقی خواهد ماند، اما رییس جمهوری مانند موسوی می تواند رهبر را تضعیف کند."

* علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو با بیان اینکه باید سیاسیون و کاندیداها مرز خود را از آشوبگران جدا کنند، ابراز داشت: «با فریاد کردن تقلب و غبارآلود کردن فضا و کشاندن به خیابان‌ها، خوب نمی‌توان موضوع را پیگیری کرد.» لاریجانی در ادامه گفت: «اگرچه شورای نگهبان را افراد متدینی تشکیل می‌دهند اما کاش برخی اعضای آن به نفع یک کاندیدای خاص وارد میدان نمی‌شدند.» وی همچنین با اشاره به اینکه حساب اکثریت مردم از عده‌ای آشوب طلب جداست به نیروی انتظامی و بسیج گفت که با مردم مهربان باشند. لاریجانی گفت: «صدا و سیما نباید به گونه‌ای رفتارکند که موجب تحریک احساسات مردم باشد. مسئولان باید فضایی را ایجاد کنند که مردم احساس کنند می‌توانند حرفشان رابزنند. مسئولان باید فضایی غیر از خیابان‌ها را برای تجمع در اختیار معترضان قرار دهند و ضمنا صداوسیما فرصت را به منتقدان بدهد.»

منبع: کتاب هشت‌ماه نبرد مقدس

نظر شما