شناسهٔ خبر: 55588 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

پرونده ۲۰ بدهکار کلان بانکی به کمیسیون اصل ۹۰ رفت

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با اشاره به بررسی پرونده معوقات بانکی گفت:‌ بیش از ۲۰ پرونده کلان بانکی تعیین تکلیف و نحوه تسویه حساب آنها مشخص شده است.

به گزارش نماینده به نقل از تسنیم ؛ علی پورمختار رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس درباره روند بررسی پرونده بدهکاران بانکی اظهار داشت: کمیسیون اصل ۹۰ مجلس به صورت جدی در حال بررسی معوقات بانکی است و براین اساس جلسات متعددی را با حضور مدیران عامل بانک‌ها برای وصول این مطالبات برگزار کرده است.

وی ادامه داد: در این جلسات مقرر شد پرداخت معوقات بانکی زمان‌بندی شوند و هر بانک عامل موظف شد طی جلساتی با بدهکاران نحوه تسویه حساب آنها را مشخص کند و یک نماینده هم از کمیسیون اصل ۹۰ بر روند زمان‌بندی و نحوه تسویه حساب نظارت داشته باشد.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با بیان اینکه بیش از ۲۰ پرونده کلان بانکی تعیین تکلیف شده است، گفت: در آخرین جلسه‌ای که با مدیران عامل بانک‌ها و بانک مرکزی داشتیم، مشخص شد اکثریت مصوبات کمیسیون اصل ۹۰ اجرایی شده و روند تسویه حساب حداقل ۲۰ پرونده کلان بانکی مورد توافق قرار گرفته است.

پورمختار با اشاره به تعداد بدهکاران کلان بانکی گفت: کمیسیون اصل ۹۰ در حال حاضر پرونده معوقات بالای ۵۰ میلیارد تومان را بررسی می‌کند، اما در مجموع حدود ۵۰۰ نفر هستند که جزو بدهکاران عمده محسوب می‌شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پرونده بدهکاران کلان بانکی در کمیسیون اصل نود به صورت تک تک بررسی می‌شود تا دلایل و زمینه‌های افزایش معوقات بانکی مورد رسیدگی قرار گیرد و سپس با نظارت نمایندگان مجلس این مطالبات از روش‌های مختلف وصول خواهد شد.

برچسب‌ها:

نظر شما