شناسهٔ خبر: 55492 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

ایران به همسایگانش مرغ می فروشد !

به گزارش نماینده به نقل از فارس ؛ معاون وزیر جهاد کشاورزی بیان داشت: ماهانه ۱۰ هزار تن مازاد تولید در مرغ داریم و درصدد تسهیل صادرات این محصول به ۸ کشور همسایه از جمله عراق هستیم و این مسأله نیازمند محصول با کیفیت است، زیرا محصولات عرضه‌شده در بازارهای بین‌المللی باید دارای ویژگی‌هایی خاصی باشند.

رکنی بیان داشت: بخشی از مازاد تولید مرغ به صورت ذخایر استراتژیک در سردخانه‌های شرکت پشتیبانی امور دام برای ماه‌های پرمصرف مثل ماه رمضان نگهداری می‌شود، ولی به دنبال این هستیم که مازاد تولید را صادر کنیم.

وی افزود: متولی صادرات بخش خصوصی است ولی دولت باید شرایط صادرات را روان کند. معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: در تولید تخم‌مرغ هم ماهانه ۱۰ هزار تن تولید مازاد در مصرف داریم و برای این محصول هم درصدد تأمین شرایط تسهیل صادرات هستیم.

رکنی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه صادرات مرغ و تخم‌مرغ در ماه رمضان هم ادامه می‌یابد گفت: صادرات باید براساس یک سیاست پایدار انجام شود، بنابراین با توجه به ذخیره‌سازی کافی در ماه رمضان در مورد این دو محصول نگرانی وجود ندارد و صادرات مرغ و تخم‌مرغ در ماه رمضان هم امکان‌پذیر است.

برچسب‌ها: