شناسهٔ خبر: 50911 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

زمزمه های اختلاف به فریاد بدل شد

اعتراض شدید عضو رسانه ای تیم هاشمی به سیاست های یارانه ای دولت

خاتمی

به گزارش نماینده علی غزالی مدیر سایت تعطیل شده و حامی دولت "آینده آنلاین" و یکی از اعضای اصلی تیم رسانه ای نزدیک به هاشمی رفسنجانی در صفحه فیس بوک خود به شدت از تبلیغات دولتی جهت انصراف مردم از دریافت یارانه ها انتقاد کرد .

غزالی با تاکید بر این که روح اشرافیت در دولت رسوخ کرده است نوشت :‌ آیا بهتر نبود دولت مکرمه قبل از فشار تبلیغاتی به توده مردم برای انصراف از یارانه کمی از میزان اشرافیت رسوخ کرده در دولت می کاست تا مردم با اعتماد بیشتری نسبت به انصراف از دریافت یارانه و در اختیار قرار دادن آن در دست دولت اقدام می کردند .

غزالی 1

وی ادامه داد : برای مثال برای گام نخست قبل از این تبلیغات گسترده نسبت به اجرای عدالت در دریافت دستمزدها اقدام و جلوی دستمزدهای بیش از ده میلیون تومان در دولت را می گرفت و یا پاداشهایی که در پایان سال به برخی دولتمردان که بعضاً عضو هیئت مدیره چندین و چند شرکت دولتی و شبه دولتی بوده اند و از این بابت چند صد میلیون عیدی دریافت کرده اند را می گرفت و بعد به یک کارگر و کارمند و... می گفتند که از دریافت ماهی چهل هزار تومانی که به ازی گرانی کالاها در اختیار وی قرار داده شده است و اکنون نیز دیگر قدرت خرید زمان ابتدایی خودش را ندارد چشم بپوشد و در مواردی مانند یک نمونه که خود از تلویزیون دیدم کارشناسی ثبت نام کننده ها برای یارانه را بی مناعت طبع بداند و بنامد!!

غزالی ادامه داد : برای نمونه از میان بسیار موارد دیگر از دولتیانی که البته بعضاً باقی مانده دولت قبل بوده اند و در این یک سال گذشته نیز تغییر نکرده اند و دستمزدهای نجومی دریافت می کنند به یک نمونه می پردازم.

وی در تشریح این مصداق نوشت : فیش حقوقی خانم ایراندخت عطاریان که قبلاً هم در رسانه ها منتشر شده بود و نشان می دهد ایشان صرفاً حقوق پایه ای بیش از ۱۲ میلیون تومان دریافت می کنند و البته به طور همزمان عضو چندین شرکت از زیر مجموعه های تحت امرشان نیز هستند که یکی از آن شرکتها ابر شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی است که از بابت عضویت در هیئت مدیره این شرکتها نیر حق حضور و عیدی های کلان دریافت می نمایند.

غزالی 2

غزالی ادامه داد : البته همان گونه که عرض شد این خانم یک نمونه هستند که چون قبلاً در رسانه ها نام و فیش حقوقیشان منتشر شده بود به آن اشاره کردیم و البته حقوقشان نسبت به برخی دیگر که حتی دستمزدهای بالای ۳۰ میلیون تومان و عیدی های بالای ۵۰۰ میلیون تومان دریافت می کنند مبلغی به حساب نمی آید.

وی در پایان نوشت : در نهایت بر عرض ابتدایی خود تاکید می نمایم که ای کاش دولت اصلاح را از خود شروع می کرد و بجای انصراف از یارانه بصورت نمادین و پوپولیست گونه به وضعیت تبعیض گونه حقوق ها و دریافتی ها و هزینه های نجومی دکوراسیون اتاق های مدیران دولتی و ماشین های بعضاً چند صد میلیونی همین مدیران و هزار گونه اسراف دیگر رسیدگی می کرد و بعد وارد رفراندم بله و نه به خود در خصوص انصراف از دریافت یارانه می شد.

پیش از این سعید شریعتی یکی از حامیان دولت و محکوم فتنه نیز در صفحه شخصی خود در فیس بوک از سیاست های یارانه ای دولت به شدت انتقاد کرده و نوشته بود :‌  من سیاست تبلیغی ترویجی دولت در مورد انصراف از دریافت یارانه را شکست خورده و دامچاله پر هزینه ای می دانم و معتقدم برخی مشاوران از خود متشکر دولت و رییس جمهور این پوست خربزه را زیر پای دستگاه تبلیغی دولت انداخته اند. وقتی از کل ۲۰ میلیون خانوار اعلام شد که ۴ میلیون سرپرست خانوار فقط در همان شب اول ثبت نام کردند. وقتی حجم عظیمی از جوک و طنز و لطیفه در شبکه های اجتماعی مجازی ، محافل و مجالس و مهمانی ها علیه طرح انصراف از دریافت یارانه به راه افتاده است و وقتی از میان گروه های عمده سیاسی حامی دولت غیر از اطلاعیه نجیبانه دکتر ابراهیم یزدی هیچ بیانیه و اعلام موضع تحلیلی و ترویجی در این زمینه منتشر نشده است. (یا اینقدر ریز بوده که من ندیده ام).

به نظر می رسد اختلافات در بدنه رسانه ای و اقتصادی دولت به شدت بروز کرده و زمزمه های اختلاف دیگر به فریاد بدل شده است .

اشاره به این نکته نیز ضروری است که اخیرا تغدادی از تیم رسانه ای نزدیک به هاشمی و از دوستان علی غزالی به سمت های مهم اقتصادی منصوب شده اند.

به دنبال انتصاب حميد كلانتري از سوي وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي به سمت مدير عاملي صندوق بيمه اجتماعي روستائيان و عشاير برخي اخبار حاكي از آن است كه برخي چهره هاي فعال اصلاح طلب در بستر صندوق بيمه اجتماعي روستائيان فعاليت هاي خود را آغاز كرده اند.

سید حمید کلانتری در دوران اصلاحات مسئولیت استانداری یزد را بر عهده داشت و در دولت یازدهم هم جزو گزینه های اصلی برعهده گرفتن این پست بود. فرزند وی سيدعمار كلانتري سردبير سايت تندرو بازتاب امروز است كه در بيشتر عمر رسانه اي خود به دليل تخلفات گسترده از سوي مقامات قضائي فیلتر بود.

همچنين از سوي ديگر فواد صادقي ديگر انتصابي صندوق بيمه اجتماعي روستائيان است. فواد صادقي كه تا كنون در تيم هاي رسانه اي زيادي به مديريت سايت هاي وابسته نظير بازتاب، آينده، بازتاب امروز و… پرداخته است؛ با حكمي از سوي حميد كلانتري به عنوان مشاور عمراني صندوق بيمه اجتماعي روستائيان و عشاير منصوب شده است!

به نظر می رسد اختلاف در تیم رسانه ای دولت ناشی از برخی انتصابات باشد که گروهی را بهره مند و متنعم و دیگران را بی بهره ساخته است ...

علی غزالی در نوشته فیس بوکی خود تهدید کرده است که در آینده و با بازگشایی سایت آینده به افشاگری در این زمینه ها یعنی روح اشرافیت حاکم بر دولت خواهد پرداخت ...

باید منتظر ماند و دید که چه خواهد شد ...

نظرات مخاطبان 0 2

  • ۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۳:۳۰ 2 5

    هر دم از این باغ بری می رسد
                                
  • ۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۶:۱۰همتی 1 6

    مقایسه غزالی با فواد صادقی کار درستی نیست. 
    من هر دوی اینها رو میشناسم و تفاوتهای زیادی میان این دو هست از جمله اینکه غزالی به نظام و آقا معتقد است و صادقی! و از نظر مالی و اقتصادی هم غزالی به شدت سالم و باط صادقی! و همچنین اط نظر سیاسی صادقی وابسه بوده و بی مایه کار نمیکند ولی غزالی کاملاً مستقل است و صحبت امروزش نیست نان دهنده همین شخصیت مستقل وی است.
                                

نظر شما