شناسهٔ خبر: 47732 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

امیرپوردستان:

آمادگی دفاعی نیروهای مسلح جرأت حمله را از دشمن می‌گیرد

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه آمادگی دفاعی برکات زیادی دارد، ایجاد بازدارندگی در دشمن و امنیت روانی در مردم را از این برکات دانست.

به گزارش نماینده به نقل از فارس امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان که پیش از ظهر امروز در همایش مدیران و مجریان و کارشناسان موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در برج میلاد سخن می‌گفت با اشاره به کلام نورانی امام حسین (ع) جنگ را عنصری بازدارنده توصیف کرد.

وی تصریح کرد: امام حسین (ع) سید و سالار شهیدان فرموده‌اند طعم جنگ آنقدر تلخ است که نمی‌توان آن را یک جرعه نوشید اما اگر ملتی و کشوری خود را برای جنگ آماده کرده و از ناملایمات آن نهراسد، پیروز است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت:‌آمادگی دفاعی پیش از جنگ برای یک کشور و به ویژه برای نیروهای مسلح بسیار حائز اهمیت است و برکات فراوانی دارد.

پوردستان اولین برکت آمادگی رزمی را ایجاد اعتماد به نفس عنوان کرد و افزود: وقتی یگان‌های رزمی این کشور نسبت به توان دفاعی خود آگاه و آماده باشند ایجاد اعتماد به  نفس می‌کنند.

وی دومین برکت آمادگی ززمی را ایجاد امنیت روانی در مردم و رفع نگرانی از آنها در برابر تهدیدات و سومین دستاورد آن را ایجاد بازدارندگی در دشمن و گرفتن جرات حمله از آن عنوان کرد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: توجه به مؤلفه آمادگی رزمی صرفا در گرو توجه به سلاح و توان رزمی نیست بلکه یک بعد فرهنگی عمیق دارد که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد و ایجاد موزه دفاع مقدس می‌تواند در این زمینه موثر باشد.

امیرپوردستان افزود: مرور اجمالی در دفاع مقدس و مؤلفه‌های اقتدار نشان می‌دهد که در کنار تجهیزات و سلاح‌ها و تکنیک‌ها و تاکتیک‌ها،‌عنصر ایمان و اعتقاد و ولایتمداری رزمندگان مهمترین مولفه در ایجاد روحیه دفاعی بود.

«روحیه ایثار و شهادت‌طلبی و ولایتمداری رزمندگان اسلام مهمترین عامل در پیروزی دفاع مقدس بود که به موزه دفاع مقدس باید این فرهنگ و روحیه را به نمایش بگذارد تا نسل‌های آینده از آن انرژی گرفت و برای دفاع از دین و کشور آماده شوند.»

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه ایجاد موزه دفاع مقدس یک حرکت زینبی است، تاکید کرد: در این موزه باید آثاری به نمایش درآید که نماد بصیرت و شناخت و عمل تکلیف‌محور رزمندگان اسلام است.

پوردستان افزود: در جنگ همه به تکلیف خود عمل کردند و در حد بضاعت توان خود را برای دفاع از دین و کشور به کار بردند و کسی کم نگذاشت و ما امروز امانتدار آنها هستیم که باید آن را به درستی پاس داریم.

وی ادامه داد: موزه برای به ثمر نشستن و میوه دادن فرصت زیادی ندارد و لذا باید با تمام همت و اراده به میدان بیاییم و هر چه سریع‌تر آن را بنا کنیم.

امیرپوردستان با تاکید بر لزوم تبادل اطلاعات و تجمع اسناد و مدارک همه نیروهای مسلح به منظور اطلاع نسل‌های آینده از واقعیت‌های دفاع مقدس خاطرنشان کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران با تمام توان در انجام این رسالت خواهد کوشید.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در پایان با بیان اینکه باید قدر اسطوره‌های جنگ را دانست، تاکید کرد: اسطوره‌های جنگ در غنی‌ کردن حرکت موضوع دفاع مقدس نقش بسزایی دارد و ما باید از این گنجینه‌های ارزشمند استفاده کرده و آنها را پاس داریم و هیچ گاه تنهایشان نگذاریم.

برچسب‌ها:

نظر شما