شناسهٔ خبر: 45157 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

جهانگیرزاده در تذکری آیین‌نامه:

همدلی برای پیشبرد اهداف هسته‌ای کشور امری ضروری است

جواد جهانگیرزاده نماینده ارومیه در مجلس تاکید کرد: همدلی برای پیشبرد اهداف هسته‌ای کشور در مقابل دشمنانی که آمده‌اند توان تکنولوژی کشور را از بین ببرند امری ضروری است.

به گزارش نماینده به نقل از فارس جواد جهانگیرزاده نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز خانه ملت اظهار داشت: همدلی برای پیشبرد اهداف هسته‌ای کشور در مقابل دشمنانی که آمده‌اند توان تکنولوژی کشور را از بین ببرند امری ضروری است.

وی افزود: ۵ ماه از عمر دولت یازدهم می‌گذرد و با وجود اینکه آقای رئیس‌جمهور در اولین نشست هیات دولت موضوع بزرگترین تالاب داخلی که همان دریاچه ارومیه است را مطرح کرد اما تاکنون وزارت نیرو اقدام مناسبی در این زمینه انجام نداده است.

جهانگیرزاده در پایان تصریح کرد: دریاچه ارومیه شرایط سختی دارد و اگر دیر اقدام شود این موجودی داخلی را به سرعت از دست می‌دهیم.

در ادامه این جلسه هادی قوامی نماینده اسفراین در مجلس نیز در تذکری آیین‌نامه‌ای اظهار داشت: در آستانه سالگرد انقلاب اسلامی هستیم و به افرادی که اصول مترقی قانون اساسی را نوشتند دست‌مریزاد می‌گویم، اگر به قانون عمل کنیم می‌توانیم در راستای استقلال کشور گام‌های بلندی برداریم.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: طبق اصل ۴۳ قانون اساسی باید از سلطه اقتصادی بیگانه بر اقتصاد کشور جلوگیری شود، حال آیا درست است در شرایطی که نظام سلطه می‌خواهد منافع خود را به حداکثر برساند، ۷۰ میلیارد دلار کالا به کشور وارد کنیم؟ از واردات کالاهای مصرفی تا کالاهایی که امکان تولیدش در داخل کشور وجود دارد، وارد کشور می‌شود.

قوامی ادامه داد: اگر می‌خواهیم تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در عرصه بین‌الملل موفق شود باید اقتصاد مقاومتی شکل گیرد از این رو بایستی ظرفیت استفاده از صنایع از ۱۵ درصد به ۸۰ تا صددرصد افزایش یابد.

برچسب‌ها:

نظر شما