شناسهٔ خبر: 42609 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

وزیر راه و شهرسازی:

خرید و فروش مسکن مهر آزاد شد/ دیگر با 20 میلیون نمی توان صاحب مسکن شد !

آخوندی عباس آخوندی با بیان اینکه دیگر با وام ۲۰ میلیون تومانی صاحب مسکن نمی‌شویم، گفت: خرید و فروش مسکن مهر به زودی آزاد می‌شود و بخشنامه و دستورالعمل آن تا چند هفته دیگر صادر می‌شود.

به گزارش نماینده به نقل از فارس  عباس آخوندی در برنامه نگاه یک با بیان اینکه باید قدرت خرید متقاضیان مسکن افزایش یابد افزود:دیگر با تسهیلات 20 میلیون تومانی مسکن کسی صاحب مسکن نمی‌شود، بنابراین باید با ایجاد صندوق پس انداز مسکن و پرداخت تسهیلات با ضرایب 5 و 6 برابری متقاضیان مسکن را در مناطقی که خودشان دوست دارند، صاحب مسکن کنیم.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در حال حاضر کارشناسان در حال تهیه طرح صندوق‌های پس انداز مسکن هستند که در قالب آنها در مدت 3 تا 5 سال مردم می توانند با پس انداز 25 تا 30 میلیون تومان خانه دار شوند.

آخوندی در خصوص واگذاری مسکن مهر گفت: خرید و فروش مسکن مهر بزودی آزاد می شود و بخشنامه و دستورالعمل آن تا چند هفته دیگر صادر می‌شود، اما چیزی که حائز اهمیت است این است که تاکنون یک میلیون و 200 هزار مسکن مهر واگذار شده و حدود 800 هزار تا 900 هزار مسکن مهر باقیمانده که انتظار می‌رود، تا پایان سال 93 حدود 80 درصد واحدهای مسکونی باقیمانده واگذار شود.

وی تاکید کرد: گفته می‌شود، مردم حق خرید و فروش مسکن مهر را ندارند، چرا حق فروش را ندارند، بنابراین تا چند هفته آینده بخشنامه آزاد شدن معاملات مسکن مهر صادر می‌شود.

وی در ادامه با انتقاد از این موضوع که به یک باره و با یک مصوبه ساخت مسکن در تهران افزایش یافت خاطر نشان کرد: 9 اردیبهشت سال گذشته در یک جلسه ای یک طبقه روی شهر تهران گذاشته شد و سوم اردیبهشت کارشناسان با انتقاد از این موضوع نامه‌ای التماس گونه نوشتند که خواهش می‌کنیم، این کار نشود.

برچسب‌ها:

نظر شما