شناسهٔ خبر: 41760 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

سید رضا اکرمی :

محوریت ناطق نوری در لیست اصلاح طلبان شوخی است

سید رضا اکرمی رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری گفت : محوریت ناطق نوری در لیست اصلاح طلبان شوخی است.

به گزارش نماینده حجت‌الاسلام سیدرضا اکرمی عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در گفت و گو با فارس با بیان این که قبل از انتخابات آقایان  روحانی، امامی و ناطق در جلسات جامعه روحانیت مبارز شرکت می کردند گفت : این آقایان بعد از انتخابات دیگر در جلسات جامعه شرکت نمی کنند.

وی در پاسخ به سوالی در زمینه محوریت ناطق نوری در لیست اصلاح طلبان گفت : این حرف ها شوخی است .

اکرمی در بخش دیگری از سخنان خود به کابینه روحانی اشاره کرده و گفت : روحانی فردی ۶۵ ساله است و به طور طبیعی از افرادی استفاده می‌کند که در رده سنی خودش باشد، بنده مشکل کشور را در این مسائل نمی‌بینم بلکه مشکل کشور را در مدیریت بروکراسی می‌دانیم.

اکرمی درباره رای اعتماد نمایندگان به وزرای پیشنهادی و میلی‌منفرد خاطرنشان کرد: در مورد آقای میلی‌منفرد من یک بار در کمیسیون آموزش مجلس شرکت کردم؛ اشکال آقای میلی‌منفرد این بود که مجلس شناس نبود. مجلس فضا و طبیعت خاص خودش را دارد. من بعد از جلسه کمیسیون آموزش مجلس به آقای میلی‌منفرد گفتم که شما ادبیات مجلس را نمی‌دانید، لحن و گفت‌وگویی که باید با نماینده داشته باشی را نداری و همراهی هم نداری که همراهی‌ات کند. خدا شاهد است اگر آقای میلی‌منفرد به من می‌گفت کمکم کن یقیناً کمکش می‌کردم اما چون نگفت دیگر دنبالش هم نرفتم.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در ادامه درباره مذاکرات ایران و ۱+۵ اظهار داشت: خط قرمز ما سه کلمه است، عزت،‌حکمت و مصلحت. اگر به ما گفتند از غنی‌سازی دست بکشید، می‌گوئیم نمی‌شود اما اگر گفتند که درصدش برود پائین که از قسمت اتمی فاصله بگیرد، بحث دیگری است. چون امروز بر روی این قسمت تأکید دارند که با این سرعت شما تا ۳ ماه دیگر فقط یک کلاهک کم دارید.

وی ادامه داد: این مملکت رهبر، مجمع تشخیص مصلحت نظام و قوه مقننه دارد؛ آقای روحانی هرچند مجرب، سابقه‌دار و قوی باشد، یک قوه است دو قوه دیگر هم وجود دارد که در راس آنان رهبری حرف اول و آخر را می‌زند و باید نیز بپذیریم چون جز این راهی نیست چراکه از نظر شرعی و قانونی بر ما واجب است، بنابراین حتما نظر رهبری فصل‌الخطاب است و باید پذیرفت.

اکرمی در باره مشکلات اقتصادی و ربط آن به تحریم ها نیز گفت : من صادقانه و با صمیمت،‌صلابت و قاطعیت می‌گویم که ما چند مشکل داریم و باید این مشکلات را با هم حل کنیم. اولین مشکل، مشکلات داخلی است، یعنی در شرایط تحریم فعلی که می‌خواهند آن را تشدید کنند، کارشناسان می‌گویند که ۷۵ درصد مشکل اقتصادی ما داخلی است.

مشاور فرهنگی وزیر کشور درباره مسئولیت‌های خود در دولت یازدهم، ادامه داد: بنده ابتدا با آقای رحمانی فضلی صحبت کردم و گفتم شما در وزارت کشور حتماً به دلیل اینکه حوزه گسترده‌ای را برعهده دارید، یک مشاور روحانی لازم دارید و او قبول کرد اما تا من را به کار گرفت آقای شهیدی با دکتر روحانی در مورد نهاد ریاست جمهوری صحبت کرده بود و آقای روحانی نیز گفتند که بنده در نهاد ریاست جمهوری مشغول به کار شوم و بنده نیز از ۳/۶/۹۲ مشغول فعالیت شدم و سپس آقای رحمانی فضلی نیز من را صدا زد و طی حکمی بنده را مشاور فرهنگی خود کند، از سوی دیگر چون سمت‌های بنده مربوط به بخش فرهنگی است، با هم تضادی ندارد و می‌تواند ایجاد ارتباط و هماهنگی باشد و این یک کار فرهنگی است و کار اجرای عملی نیست که بگوییم سیاست‌گذاری می‌خواهد.

وی درباره اینکه آیا دو حقوق دریافت می‌کنید، گفت: نخیر. قرار من بر این بود که با یک حقوق دو جا کار کنم، تا حدود ساعت ۱۳ در نهاد ریاست جمهوری هستم و بعد از آن نیز در وزارت کشور فعالیت می‌کنم. اما احساس می‌کنم که این دو کار قابل جمع نیست و باید یکی را رها کنم.

برچسب‌ها:

نظر شما