شناسهٔ خبر: 40962 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

عکس شمار/ علی مطهری در بهارستان

علی مطهری 2 مرور کوتاهی بر کارنامه سیاسی علی مطهری در کسوت نمایندگی مجلس شورای اسلامی زوایای پیدا و پنهانی از مدل فکر ی سیاسی وی را آشکار میکند.

به گزارش «نماینده» مرور کوتاهی بر کارنامه سیاسی علی مطهری در کسوت نمایندگی مجلس شورای اسلامی زوایای پیدا و پنهانی از مدل فکر ی سیاسی وی را آشکار میکند.

 

در مجلس هشتم شورای اسلامی دو علی مطهری حاضر بودند. علی مطهری نماینده شبستر طی نامه ای از علی مطهری نماینده تهران خواسته بود با توجه به این تشابه اسمی موجود، از پسوند نام فامیلی خویش که فریمانی است استفاده نماید!

مطهری 0

 

علی مطهری با آغاز مجلس هشتم در ابتدای سال ۱۳۸۷ مرحله تازه ای از زندگی سیاسی پر از حاشیه خود را آغاز نمود. وی با قرار گرفتن در لیست رایحه خوش خدمت (طیف نزدیک به محمود احمدی نژاد) و استفاده از موجی که حضور احمدی نژاد در کشور ایجاد نموده بود توانست از حوزه تهران وارد مجلس شود.

مطهری 01

 

یکی از اقدامات تامل برانگیز مطهری در مجلس هشتم، مانع تراشی بر سر تصویب طرح نظارت نمایندگان بر خودشان بود. مقام معظم رهبری در تاریخ ۱۸ خردادماه ۸۹ تصریح فرموده بودند که مجلس برای نمایندگان اش نظارتی تعریف نماید تا در صورت بروز لغزش ها و آسیب ها یک جایی بر کارش نظارت داشته باشد اما مطهری مدتی بعد در این رابطه گفت: اگرچنین چیزی لازم بود باید در مجلس خبرگان و مجمع تشخیص مصلحت نظام هم تدوین می شد. مجلس خودش ناظر است و نیازی به نظارت بر ناظر نیست.

مطهری 02

 

مطهری در ماجرای فتنه سال ۱۳۸۸ دارای موضع بسیار عجیبی بود. وی در معرفی مصادیق سران فتنه، رئیس جمهور قانونی جمهوری اسلامی را نیز در ردیف  سران فتنه و در کنار موسوی و کروبی قرار داد.

مطهری 03

 

مطهری از طراحان اصلی طرح سوال از رئیس جمهور بود که برای اولین بار در جمهوری اسلامی روی داد. اقدام جنجال سازی که با توجه به نسنجیده بودن آن در نهایت با ورود مقام معظم رهبری به مسئله جلوی ادامه آن گرفته شد.

مطهری 04

 

مطهری در مناظره مکتوبی که در سال ۱۳۹۰ با استاد پناهیان داشت معتقد بود نمایندگان نباید پیرو اشارات رهبری باشند بلکه فقط باید تابع احکام و فرامین ایشان باشند. وی در حالی این سخن را گفت که چندی بعد در ماجرای استیضاح نابه هنگام وزیر کار دولت دهم گفت اگر ما نظر و اشاره رهبری را مبنی بر عدم استیضاح وزیر کار می دانستیم، استیضاحی صورت نمی گرفت!

مطهری 05

 

صلاحیت علی مطهری برای شرکت در انتخابات مجلس نهم تایید نشد و با پیگیری ها و اعتراضات مجدد توانست در انتخابات حضور یابد. به گفته وی عدم احراز صلاحیت او به دلیل عدم احراز «اعتماد و التزام عملی به اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران» و «ابراز وفاداری به قانون اساسی و اصل ولایت مطلقه فقیه» بوده است.

مطهری 06

 

علی مطهری در حالی که با قرار گرفتن در میان یاران احمدی نژاد توانست اقبال عمومی را در میان مردم تهران به دست بیاورد اما در اقدامات خود پس از ورود به مجلس به شدت از آنها فاصله گرفت.

مطهری 07

 

مطهری یکی از نمایندگان موثر در شکل گیری استیضاح شیخ الاسلامی وزیر کار دولت دهم بود. اقدامی که موجب بروز جنجال در مجلس و به تبع آن در کشور شد. هشدارهای لازم از جانب دلسوزان پیش از شکل گیری این استیضاح پیشتر به اطلاع نمایندگان از جمله علی مطهری رسیده بود اما مورد توجه قرار نگرفت. در نهایت نیز انجام این استیضاح توسط مقام معظم رهبری یک حرکت اشتباه خوانده شد.

مطهری 08

 

مطهری یکی از منتقدین اصلی دو دولت نهم و دهم در حوزه پوشش و حجاب بود. وی معتقد به برخورد جدی با بد پوششی و بد حجابی در سطح کشور و دانشگاه است.

مطهری 09

 

مطهری طی نظری در خصوص شائبه حضور سید حسن خمینی در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم گفته بود: نظر شخصی من این است که ایشان همان کار علمی‌اش را دنبال کند.  ایشان که نوه امام خمینی (ره) هستند بهتر است بیشتر روی کار علمی سرمایه‌گذاری کنند، حوزه‌های علمیه را تقویت و شاگرد تربیت کنند که این بهتر و مفیدتر است. اساساً شهید مطهری نظریه‌ای دارد که روحانیون در جمهوری اسلامی به کار اجرایی نپردازند مگر به اضطرار.

مطهری 10

 

مطهری در جریان انتخابات ریاست جمهوری یازدهم در کسوت یک دوم خردادی تمام عیار حاضر شد و ضمن حمایت های بی شائبه از هاشمی رفسنجانی و دعوت از وی برای حضور در انتخابات در نهایت جزو حامیان حسن روحانی محسوب شد و پس از انتخابات در همایش تجلیل از دست اندرکاران حامیان دکتر روحانی همنشین افراطیونی همچون هادی غفاری شد.

مطهری 11

 

علی مطهری در یکی از توهین آمیزترین مواضع و صحبت های خود در جریان مراسم احراز صلاحیت کابینه دولت یازدهم در مجلس شورای اسلامی در نطقی تمام ۴ میلیون نفری را که در آن انتخابات به سعید جلیلی رای داده بودند افراطی معرفی نمود.

مطهری 12

 

مطهری در یکی از جدیدترین موضعگیری های خود در رابطه با محرمانه بودن مذاکرات ایران و ۵ + ۱ ضمن مناسب دیدن محرمانه بودن این مذاکرات در عین حال خواستار اعلام عمومی امتیازاتی شده است که ایران به طرف مقابل می دهد.

مطهری 13

 

نظر عجیب علی مطهری در رابطه با عدم معرفی جعفر توفیقی به عناون وزیر علوم از طرف دولت به مجلس به فاصله یک روز توسط علی لاریجانی تکذیب شد. علی مطهری روز گذشته اعلام نموده بود دولت به دلیل مخالفت رهبری توفیقی را به مجلس معرفی نکرد و امروز علی لاریجانی در نطق خود این مورد را قویا تکذیب نمود.

مطهری 14

 

علی مطهری در طول سال های اخیر اگر چه در موارد متعددی به نفع جریان دوم خرداد و حامیان رفسنجانی سخن گفت و موضع گرفت اما همواره در میان دوم خردادی ها به عنوان دستاویزی برای تحقق اهداف این جریان محسوب می شود که حتی می تواند مورد بی احترامی نیز قرار بگیرد.

مطهری 15

برچسب‌ها:

نظرات مخاطبان 0 2

  • ۱۳۹۲-۰۸-۰۵ ۱۴:۰۶ 1 2

    بالاخره تو با كي هستي ! 
    
    با كدوم تيم بازي مي كني ؟
    
    خدا آخر و عاقبتت را بخير كند.
                                
  • ۱۳۹۲-۰۸-۰۸ ۱۱:۰۷رضا 1 1

    ایشون غضنفر هستن که به جای رونالدو به تیم خودی گل میزنند!
                                

نظر شما