شناسهٔ خبر: 182988 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

هنوز گشایش مؤثری برای توسعه حمل و نقل عمومی در پایتخت صورت نگرفته است

نرجس سلیمانی عضو شورای شهر تهران بر لزوم ایجاد تحول در پایتخت ظرف یک سال باقی‌مانده از عمر دوره ششم مدیریت شهری تأکید کرد.

به گزارش «نماینده»، نرجس سلیمانی در دویست و بیست و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در قالب تذکری گفت: یک سال از عمر دوره ششم مدیریت شهری باقی مانده است و همین مدت کوتاه با تلاش جهادی می تواند منجر به تحول شود.

وی افزود: به رغم تصویب بودجه، اصرار شورا و تمایل شهردار برای توسعه حمل و نقل عمومی هیچ گشایش مؤثری اتفاق نیوفتاده است. در جابجایی مردم علی رغم تذکرات مکرر شاهد تحول خاصی نبودیم. به رغم قانون جوانی جمعیت، مادر دارای نوزاد و فرزند خردسال به پیاده رو مناسب سازی شده دسترسی ندارند، هرچند مناسب سازی در سطح شهر صورت گرفته باشد.

سلیمانی با بیان اینکه پله های برقی پل های عابر پیاده نیز با مشکل روبه رو هستند، اظهار کرد: گلایه های متعددی در مورد عدم کیفیت آسفالت توزیع شده در معابر فرعی داشته اند. این کیفیت نسبت به معابر اصلی و بزرگراه ها متفاوت است. با توجه به عوارضی که از مردم اخذ می شود، این حق آنهاست که خدمات را با بهترین کیفیت دریافت کنند.

عضو شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه برقی سازی وسایل حمل و نقل عمومی اقدام خوبی است اما با توجه با ناترازی انرژی در کشور قابل اجرا نیست و باید فکری به حال آن شود، گفت: به رغم وعده های مکرر و مصاحبه های زیاد هنوز به نتیجه خاصی در توسعه حمل و نقل روزمینی نرسیده ایم. دو سال است که شهرداری هر از چندگانی علاقمندی خود را به مدهای جدید حمل و نقلی مطرح می کند. باید یادمان باشد که مونوریل صادقیه با صرف هزینه های بسیار رها شد و پول مردم هدر رفت. با توجه به اینکه ممکن است برخی طرح های حمل و نقلی به دوره فعلی نرسد، باید دقت لازم را در این خصوص داشته باشیم.

نظر شما