شناسهٔ خبر: 182587 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

اتخاذ روش‌های جدید برای مشارکت مردم و بخش خصوصی در انجام پروژه ها؛ ماحصل اجرای طرح تامین مالی تولید

محسن زنگنه سخنگوی کمیسیون «جهش و رونق تولید و نظارت بر اصل ۴۴ قانون اساسی» در مجلس با بیان اینکه طرح «تامین مالی تولید و زیرساخت ها» در حقیقت به دنبال تسهیل در تامین مالی از طریق بانکها و بازار سرمایه است، گفت: در این طرح روش‌های جدیدی برای مشارکت مردم و بخش خصوصی در انجام پروژه ها پیش بینی شده است.

به گزارش «نماینده»، محسن زنگنه با اشاره به مصوبات مجلس درباره طرح «تامین منابع مالی تولید و زیرساخت‌ها» و ظرفیت‌های قانونی پیش بینی شده در آن،گفت: طبق بررسی‌هایی که در کمیسیون جهش و رونق تولید و نظارت بر اصل 44 قانون اساسی صورت گرفت مشخص شد که چندین مانع پیش روی تولید کشور وجود دارد.

نماینده مردم «تربت حیدریه» در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: یکی از این مشکلات مربوط به بروکراسی و صدور مجوزهای کسب و کار بود که با در نظر گرفتن قانون تسهیل در صدور مجوزهای کسب و کار این مشکل برطرف شد.

زنگنه با اشاره به دومین مشکل پیش روی تولید، بیان کرد:یکی از موضوعات که به تولید آسیب زده،بحث مربوط به تامین مالی است، لذا اکثر پروژه‌ها در حوزه‌های عمرانی و زیرساختی و خیلی از بخش‌های خصوصی در زمینه تامین منابع مالی - سرمایه ثابت و سرمایه درگردش - به شدت با مشکل مواجه هستند و تقریبا اکثر تامین مالی تولید معطوف به حوزه بانکی است که در این بخش -مسیر اخذ تسهیلات - مشکلات جدی وجود دارد.

وی با بیان اینکه طرح «تامین مالی تولید و زیرساخت ها» در حقیقت به دنبال تسهیل در تامین مالی از طریق بانکها و بازار سرمایه است گفت: در این طرح روش‌های جدیدی برای مشارکت مردم و بخش خصوصی در انجام پروژه ها پیش بینی شده است.

زنگنه با بیان اینکه طرح «تامین مالی تولید و زیرساخت ها» چند بخش مهم دارد،ادامه داد: در این طرح به موضوع تامین مالی پروژه های کلان، تامین مالی پروژه های زیر ساختی،تامین مالی بخش خصوصی، تامین مالی بخش کشاورزی و صنعت و معدن اشاره شده است.

وی با بیان اینکه در راستای این طرح، تکالیفی بر عهده دولت گذاشته شده است، ادامه داد: قطعا این طرح در صورت قانونی شدن، در مسیر تسهیل امور دولت پیش می رود چراکه بخشی از این طرح به موضوع تامین مالی پروژه های دولت اشاره دارد..

نظر شما