شناسهٔ خبر: 180195 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

توجه ویژه به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت در سال آینده

میثم مظفر رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران گفت: یکی از اقدامات اساسی برای سال بعد، توجه ویژه به ناوگان حمل و نقل عمومی است.

به گزارش «نماینده»، میثم مظفر رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران با اشاره به بودجه سال آینده شهرداری تهران اظهار کرد: در سال ١٤٠٢، ورود ٢ هزار دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی با اعتبار ٥ هزار و ٢٠٠ میلیارد تومان، افزایش ٦٠٠ دستگاه اتوبوس از طریق اوورهال و بهسازی با اعتبار یک هزار و و ٣٥٠ میلیارد تومان، ورود ٥٠ دستگاه اتوبوس برقی جدید و ورود ٥٠ دستگاه اتوبوس سه کابین جدید با بودجه هزار میلیارد تومان از اقدامات مهم پیش بینی شده در حوزه حمل و نقل است.

جایگزین شدن موتورهای بنزینی با موتورهای برقی

وی افزود: همچنین جایگزینی ٢٠ هزار دستگاه موتور برقی با بنزینی هم در دستور کار است البته اولویت موتورسیکلت‌های کار است و چنین کاری موجب می‌شود که یک کیلوگرم ذرات آلاینده در طول روز کمتر تولید شود و به افراد هم کمک بلاعوض و تسهیلات بانکی جهت جایگزینی داده می‌شود.

رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران بیان کرد: بودجه‌ی که برای موتورسیکلت‌های برقی در نظر گرفته شده، مبلغی در محدوده ٧٠٠ میلیارد تومان است، لازم به ذکر است که با پیش فرض پیمایش روزانه هر موتور ٦٠ کیلومتر در مجموع جایگزینی ٢٠ هزار دستگاه موتور برقی موجب کاهش ٧٣٠٠ تن ذرات آلاینده در سال می‌شود.

مظفر یادآور شد: ورود ٣ هزار دستگاه ون جدید و مدرن به ناوگان حمل و نقل شهری هم در برای سال آینده با اعتبار ٢ هزار و ٥٠٠ میلیارد تومان پیش بینی شده است.

رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران در ادامه افزود: یکی دیگر از اقدامات اساسی، نوسازی تاکسی‌های فرسوده شهر تهران است که با تسهیلات کمکی شهرداری تهران و تخصیص بودجه از طرف دولت به این حوزه انتظار داریم ۶ هزار دستگاه تاکسی فرسوده نوسازی شود، بودجه مربوط به این مسئله هم ٤٣٥ میلیارد تومان است.

۸ ایستگاه جدید مترو ساخته خواهد شد

وی درباره تغییر و تحولات در حوزه مترو، گفت: خرید و ورود ٧ واگن جدید در سال ١٤٠٢ و اوورهال ٢٠٠ واگن و انعقاد قرارداد و پیش پرداخت خرید ۶۳۰ واگن جدید برای یک سال و نیم آینده در ردیف‌های بودجه دیده شده همچنین بهره برداری از ٨ ایستگاه جدید در خطوط ۶، ۴، ۷ با بودجه ۹ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی برای سال آینده برنامه ریزی شده است.

مظفر تصریح کرد: انتظار داریم شهرداری تهران با اهتمام ویژه به تحقق این برنامه‌ها دست پیدا کند.

نظر شما