شناسهٔ خبر: 173866 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

یزدی‌خواه:

شهرداری تهران باید با کمک دولت اجرای طرح‌های تحولی را کلید بزند

یزدی خواه عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس، با بیان اینکه پایتخت را نمی‌توان با شیوه‌های معمول و مرسومی که تاکنون در حوزه شهری وجود داشته است اداره کرد تاکید کرد که شهرداری تهران باید با کمک دولت اجرای طرح‌های تحولی را در این کلانشهر کلید بزند.

به گزارش «نماینده» سیدعلی یزدی‌خواه در بیان مواردی که شهرداری تهران باید در اولویت برنامه‌های خود قرار دهد، گفت: ما بهترین نوع مدیریت در حوزه شهری تهران را در دوره ۱۲ ساله مدیریت آقای دکتر قالیباف شاهد بودیم که در این مدت پیشرفت‌های زیادی در حوزه ایجاد تونل‌ها، اتوبان‌ها، پارک‌ها، سراهای محله و توسعه حوزه حمل و نقل عمومی به ویژه مترو حاصل شد.

دوره مدیریت قبلی شهرداری تهران نتوانست از درآمدهایش به خوبی استفاده کند

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در دوره فعالیت مدیریت شهری قبلی اتفاق جدیدی در تهران نیفتاد، آن هم در شرایطی که درآمدهای شهرداری تهران اگر از ادوار گذشته بیشتر نشده باشد، کمتر هم نشده بود اما نوع مدیریت در این حوزه به گونه‌ای بود که نتوانست از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده کند.

وی تصریح کرد: تهران یک ابَر شهر بوده که از امکانات مطلوبی برخوردار است و شهرداری نیز ابنیه‌ها و اموال بسیار خوبی را در اختیار و در کنار آن مطالباتی هم از دولت دارد، کما اینکه هزاران میلیارد تومان از دولت بابت حوزه حمل و نقل شهری طلبکار است، چرا که دولت همیشه متعهد بوده که چون تهران پایتخت کشور است از حوزه حمل و نقل عمومی حمایت کند، اما این موارد باعث نمی‌شود که ما ارائه خدمات شهری را به زمان وصول این مطالبات موکول کنیم.

یزدی‌خواه خاطرنشان کرد: هم‌اکنون مدیریت فعال، پویا و تحول‌خواهی که در تهران مستقر شده است به همراه شورای شهری که به شهرداری تهران کمک می‌کند می‌تواند اجرای طرح‌های تحولی بسیاری را کلید بزند چرا که با شیوه‌های معمول و مرسومی که تاکنون در حوزه شهری وجود داشته است نمی‌توان این شهر را اداره کرد.

شهرداری باید برای رفع گره‌های ترافیکی در تهران تدبیری بیندیشد

وی با اشاره به مشکلاتی که در حوزه شهری تهران وجود دارد، افزود: ما با کاهش میزان ابتلا به بیماری کرونا و آسیب‌های ناشی از آن شاهد افزایش ترددهای حوزه شهری هستیم کما اینکه وضعیت تهران در پیک ترافیک عصرگاهی و شامگاهی به گونه‌ای است که تقریبا خیابان‌ها به ویژه در مرکز شهر و اتوبان‌های اطراف قفل می‌شوند و هزاران ساعت وقت مردم در این ترافیک‌ها تلف می‌شود.

یزدی‌خواه عنوان کرد: شهرداری تهران باید با کمک دولت طرح‌های جدیدی را در حوزه حمل و نقل و ترافیک شهری اجرا کند، همچنین برای موضوع آلودگی هوا که چندین سال است شهروندان تهرانی از آن رنج می‌برند و ریشه در کیفیت خودروسازی‌ها در تهران و عدم کار کارشناسی برای ساخت برج‌های مسکونی در مناطق غربی تهران دارد، تدبیری بیندیشد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: البته کاهش آلودگی تهران به یک عزم ملی نیاز دارد و مجلس هم از آمادگی لازم برای کمک به شهرداری تهران در این زمینه برخوردار است.

هزاران ملک مسکونی فاقد سند مالکیت در تهران وجود دارد

عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: در تهران هزاران ملک مسکونی فاقد سند مالکیت وجود دارد که با قولنامه‌های دستی یا به صورت فامیلی ساخته شده‌اند و وقتی مالکان آنها برای تخریب و بازسازی به مراجع مربوطه مراجعه می‌کنند به دلیل نداشتن سند با مشکل مواجه می‌شوند و این یکی از مشکلات مزمن تهران است. همچنین عدم توازن در توزیع خدمات شهری در تهران از دیگر مشکلات این کلانشهر است.

نظر شما