شناسهٔ خبر: 173594 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

انتقاد نماینده مجلس به رویکرد راه و شهرسازی تهران

اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران در نامه‌ای به رستم قاسمی به تایید صلاحیت گسترده نامزدهای انتخابات هیئت مدیره نظام مهندسی استان تهران بدون بررسی سوابق واکنش نشان داد.

به گزارش «نماینده» سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران عصر یکشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۰ لیست نهایی داوطلبان تایید صلاحیت شده برای نهمین دوره انتخابات هیئت مدیره را منتشر کرد. لیست بلند بالایی که حدود ۱۳ نفر از تایید صلاحیت شده‌های آن قبلا رد صلاحیت شده بودند.

به فاصله یک روز بعد از انتشار این فهرست، عضو کمیسیون عمران مجلس در نامه‌ای به رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی با اشاره به برگزاری جلسات مکرر و ارائه اسناد و مدارک توسط معاونت مسکن و ساختمان،‌خواستار رسیدگی فوری وزیر راه به عدم بررسی سوابق برخی نامزدهای انتخابات شد.

متن نامه اقبال شاکری که رونوشتی از آن به رئیس مجلس و رئیس کمیسیون عمران مجلس ارسال شده به شرح زیر است؛

«احتراما به اطلاع ‌می‌رساند که علیرغم برگزاری جلسات مکرر و ارائه اسناد و مدارک توسط معاونت محترم مسکن، متاسفانه در استان‌ تهران بررسی سوابق و شرایط نامزدهای هیئت مدیره نظام مهندسی استان تهران و رعایت دستورالعمل‌ها با دقت لازم صورت نگرفته است.

از آنجا که نحوه شرایط انتخابات تهران شاخص مهم و تاثیرگذار در انتخابات نظام مهندسی و توسعه آن به‌شمار می‌رود و بخشنامه‌های وزارت ملاک عمل قانون است، بیم آن می‌رود که تبعیض در اعمال قانون در این استان، اعضای شریف و متخصص و دلسوز نظام مهندسی را که انتظار انتخابات شایسته سالارانه را دارند،‌ از رویکرد وزارت و اداره کل -راه و شهرسازی استان تهران- دلسرد کند.

لذا از حضرتعالی انتظار می‌رود که فورا به این موضع رسیدگی کرده و دستور اعمال قانون و مقررات بدون تبعیض را به مسئولان صادر کنید و از هرگونه خدشه ای به انتخابات پیشگیری کنید. قطعا کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی پیگیر این موضوع خواهد بود.»

نظر شما