شناسهٔ خبر: 173732 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

عموئی:

وضعیت همکاری مشترک اقتصادی ایران و سوریه مطلوب نیست/ لزوم بهره‌گیری از فرصت بازسازی

عمویی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد وضعیت همکاری اقتصادی ایران و سوریه مطلوب نیست زیرا فرصت‌ها و ظرفیت‌های بسیاری برای تعامل وجود دارد که از آنها استفاده نشده است.

به گزارش «نماینده» ابوالفضل عمویی در رابطه با اهمیت افزایش سطح همکاری های مشترک اقتصادی میان ایران و سوریه و بهره گیری از فرصت‌های پساداعش، گفت: روابط میان تهران و دمشق دارای ابعاد خوبی بوده اما ظرفیت هایش بیش از شرایط کنونی است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع هر دو کشور از حیث سیاسی و امنیتی دارای همکاری در بالاترین سطح ممکن هستند که حضور مستشاران نظامی کشورمان برای مقابله با تروریست های داعش گویای این مهم است.

وی ادامه داد: در این میان وضعیت همکاری اقتصادی دو کشور مطلوب نیست زیرا فرصت ها و ظرفیت های بسیاری برای تعامل وجود دارد که از آنها استفاده نشده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه بازسازی سوریه فرصت های بیشماری را برای همکاری و تعامل تجاری در پیش روی دو کشور قرار داده است، اظهار کرد: البته توافق هایی در راستای ارسال سوخت، مشارکت در استخراج و توسعه معادن فسفات، توسعه شبکه ارتباطی و اپراتورهای تلفن همراه و غیره صورت گرفته اما هنوز به مرحله اجرا نرسیده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حوزه دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه و سازمان توسعه تجارت باید ظرفیت های بالقوه کنونی را به موقعیت های بالفعل تبدیل کنند، خاطرنشان کرد: به نظر می رسد با توجه به نگاه دولت سیزدهم به ظرفیت های مختلف محور مقاومت و همچنین نزدیکی ملت های ایران، سوریه و لبنان، سطح همکاری های مشترک افزایش خواهد یافت.

نظر شما