شناسهٔ خبر: 173754 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

آصفری:

لزوم انعقاد توافقنامه‌های مشترک اقتصادی میان تهران و دمشق/ بخش خصوصی وارد بازار سوریه شود

آصفری نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت سیزدهم باید توافق های دوجانبه ای را با سوریه انعقاد کند تا از موقعیت بازار این کشور بهره خوبی برده شود.

به گزارش «نماینده» محمدحسن آصفری در رابطه با اهمیت افزایش سطح همکاری های مشترک اقتصادی میان ایران و سوریه و بهره گیری از فرصت های پساداعش، گفت: جمهوری اسلامی در زمان اشغال سوریه و تجاوز تروریست ها به این کشور، هزینه های بسیاری انجام داد تا داعش از بین برود.

نماینده مردم اراک و کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این مهم در حالیست که باید به ابعاد همکاری های مشترک اقتصادی نیز توجه شود زیرا زیرساخت های این کشور طی چند سال گذشته از بین رفته و اکنون زمان بازسازی فرارسیده است.

وی ادامه داد: باید یادآور شد امروزه کشورهایی که در جبهه مقابل سوریه قرار داشتند و به تروریست ها کمک می کردند، اکنون از ظرفیت های اقتصادی این کشور بهره برده و در حال سرمایه گذاری هستند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اظهار کرد: این مهم در حالیست که امکان سرمایه گذاری و حضور شرکت های خصوصی ایرانی و ارائه خدمات فنی و مهندسی و غیره وجود دارد اما حوزه دیپلماسی کشورمان تاکنون به صورت مطلوب عمل نکرده و باید بستر آن را تسهیل کند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم باید توافق های دوجانبه ای را با سوریه انعقاد کند تا از موقعیت بازار این کشور بهره خوبی برده شود.

نظر شما