شناسهٔ خبر: 172577 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

عزیزی:

اروپایی ها دست از رفتار های منفعلانه خود در قبال ایران بردارند

ابراهیم عزیزی شیراز نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اروپایی ها باید دست از رفتار های منفعلانه خود در قبال ایران برداشته و سیاست مستقلی در قبال برجام داشته باشند.

به گزارش «نماینده» ابراهیم عزیزی با اعلام این مطلب گفت: جمهوری اسلامی بر اساس راهبردهای تعیین و تعریف شده مبتنی بر منافع ملی حرکت می‌کند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: بدون شک این راهبرد برخاسته از عزم، اراده و آینده نگری است؛ این که کشورهایی از اقدامات و تلاش کشورمان برای رسیدن به حقوق حقه‌اش نگران هستند علت نگرانی را باید در خودشان جستجو کنند.

وی افزود: به طور طبیعی اینکه کشوری برای رفع نیازهای اساسی خودش دنبال تأمین منافع ملی باشد جزو وظایف حاکمیتی است به همین خاطر اروپایی‌ها باید فکری به حال سیاست‌های سرگردان خودشان بکنند.

عزیزی بیان کرد: ضرورت دارد تا اروپا از سیاست غیر مستقلانه در قبال ایران و برجام دست‌بردارند و به گرفتن اذن از آمریکا برای تمام امورشان پایان دهند؛ خوب است که اروپایی‌ها سیاست مستقلی در برابر ایران پیش بگیرند.

وی ابراز کرد: جمهوری اسلامی بر اساس منافع ملی خود حرکت می‌کند و اینکه اروپایی‌ها امروز از روند توسعه برنامه هسته‌ای ایران نگران هستند باید این نگرانی را در رفتارهای خصمانه و ناهماهنگ خودشان جستجو کنند.

نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: به همین خاطر ایران همیشه این آمادگی را داشته تا بر اساس منافع مشترک و متقابل وارد مذاکره شود.

وی یادآور شد: جمهوری اسلامی در برخی از موضوعات برای مذاکره خط قرمز دارد و اگر با رعایت خطوط قرمز و منافع ملی باشد هیچ ابایی از مذاکره با سایر کشورها نداریم.

نظر شما