شناسهٔ خبر: 172608 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

میرتاج‌الدینی:

ازسرگیری مذاکرات وین در گرو عزم جدی اروپا، نه ایران/تامین منافع ملی اولویت جمهوری اسلامی است

میرتاج الدینی نایب رئیس فراکسیون نیروهای مردمی انقلاب در مجلس اعتقاد دارد مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا زمانی می تواند بر ازسرگیری سریع مذاکرات وین تاکید کند که کشورهای عضو این توافقنامه عزم جدی داشته باشند.

به گزارش «نماینده» سیدمحمدرضا میرتاج الدینی در خصوص تاکید مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر ازسرگیری سریع مذاکرات وین، گفت: جمهوری اسلامی ایران در روند برگزاری مذاکرات هسته ای، کشوری طلب کار است.

نماینده مردم تبریز و آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع اروپایی ها و آمریکایی ها به تعهدات خود در توافقنامه مذکور عمل نکرده و به نوعی تخلف کردند.

وی با اشاره به اینکه ایران اسلامی همواره بر اصل گفتگو و مذاکره در عرصه دیپلماسی تاکید داشته است، ادامه داد: بر این اساس همه جهانیان مشاهده کردند که ایران در مذاکرات برجام حاضر شد اما غربی ها بدعهدی کردند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: بنابراین زمانی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا می تواند بر ازسرگیری سریع مذاکرات وین تاکید کند که کشورهای عضو این توافقنامه عزم جدی داشته باشند.

نایب رئیس فراکسیون نیروهای مردمی انقلاب در مجلس اسلامی خاطرنشان کرد: در واقع موضع ایران منفعلانه نخواهد بود و منافع کشورمان باید تامین شود لذا اروپایی ها دیگر نمی توانند زمینه طولانی شدن گفتگوهای برجامی را فراهم کنند.

نظر شما