شناسهٔ خبر: 172484 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

ایری:

دست‌یابی به سهم ۱۰ درصدی اقتصاد دیجیتال در تولید ناخالص ملی محور اصلی برنامه‌های زارع پور/ تعهد وزیر پیشنهادی نیرو برای تولید ۳۰ هزار مگاوات برق طی ۴ سال

عبدالجلال ایری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از حضور وزرای پیشنهادی نیرو و ارتباطات برای تشریح برنامه خود در کمیسیون عمران خبر داد.

به گزارش «نماینده» عبدالجلال ایری در تشریح جلسه روز سه‌شنبه ( ۲۶ مرداد ماه) کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: امروز باتوجه به قرار قبلی جلسه ای با آقای محرابیان وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم برای تصدی وزارت نیرو  جهت پاسخ به سوال نمایندگان برگزار کردیم. 

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: افزایش بهبود وضعیت آبی روستاییان از ۷۶ به ۹۰ درصد، تامین ۵.۵ میلیارد متر معکب آب، تامین  ۳۰ هزار مگاوات برق طی ۴ سال از جمله برنامه‌های آقای محرابیان بوده و وی معتقد است این اقدامات را در شرایط تحریمی و غیر تحریمی عملیاتی خواهد کرد. وزیر پیسشنهادی نیرو ارتباط میان بخش خصوصی و دولتی را نادرست و ضعیف ارزیابی و بر نظارت هر چه بیشتر دولت بر امور مختلف تاکید کرد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی افزود: محرابیان در ادامه صحبت‌های خود به وجود طلب ۵۸ هزار میلیارد تومانی وزارت نیرو به دولت و همچنین وجود بدهی ۵۱ هزار میلیارد تومانی وزارت نیرو به نیروگاه داران و بخش خصوصی اشاره کرده و قول داد در طول ۴ سال از طریق واگذاری برخی دارایی‌ها پرداخت کند. وی بر فعال کردن بخش بین الملل وزارت خانه و استفاده از ظرفیت رودخانه‌ها و منابع آبی که از خارج  کشور وارد ایران می‌شود مانند رودخانه هیرمند که از افغانستان به تالاب هامون ریخته می‌‎شود، تاکید کرد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ایجاد شفافیت، استفاده از  دریا برای تامین آب شرب با تجهیزات آب شیرین‌کن به جای بهره برداری از آب های زیر زمینی، مدیریت پساب و سرمایه گذاری دولت درمناطق دارای معضلات زیست محیطی نیز از جمله برنامه های ایشان برای مدیریت در وزارت نیرو بود.

 این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی همچنین از حضور زارع پور وزیر پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت ارتباطات خبر داد و گفت: وی در ابتدای جلسه گزارشی از برنامه‌های در خصوص ایران هوشمند و در تراز انقلاب اسلامی، توجه به اشتغال و فرهنگ ارائه کرده و حوزه ارتباطات را یکی از مولفه‌های قدرت برای امور حکمرانی دانست.

ایری تاکید کرد: آقای زارع پور برنامه خود را در ۸ محور شامل حکمرانی دیجیتال، دولت هوشمند، شبکه ملی ،  تنظیم مقررات حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، اقتصاد دیجیتال، حفظ حریم خصوصی و امنیت فضای تبادل اطلاعات، شتاب‌دهی رشد صنعت فضایی و خدمات پستی تقسیم بندی کرد. به گفته وی مردم به تولیدات داخلی اعتماد کافی نداشته که باید برای جلب اعتماد آنها تلاش و برای ایجاد و فعال کردن شبکه ملی اطلاعات و دسترسی تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار را به اینترنت اقدام شود. همچنین وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات در برنامه‌های خود اعلام کرد «اقتصاد دیجیتال» باید در تولید ناخالص ملی به سهم ۱۰ درصدی دست پیدا کند

نظر شما