شناسهٔ خبر: 172431 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

طهماسبی مطرح کرد:

عرضه بدون واسطه و تشدید نظارت بر توزیع راهکار تامین لوازم خانگی ارزان قیمت

فرهاد طهماسبی عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید وزیر آینده صنعت، معدن وتجارت می‌تواند با عرضه مستقیم و بدون واسطه کالاها و تشدید نظارت بر توزیع، لوازم خانگی را با قیمت‌های واقعی و مناسب به دست مصرف‌کننده اصلی برساند.

به گزارش «نماینده» فرهاد طهماسبی درباره گرانی لوازم خانگی، گفت: وزیر آینده صنعت، معدن وتجارت می‌تواند با عرضه مستقیم و بدون واسطه کالاها و تشدید نظارت بر توزیع، لوازم خانگی را با قیمت‌های واقعی و مناسب به دست مصرف‌کنند اصلی برساند.

نماینده مردم نی ریز، استهبان و بختگان در مجلس شورای اسلامی افزود: در صورتی که مواد اولیه داحلی موردنیاز تولید مانند فولاد و ... با قیمت مناسب تامین شود، لوازم خانگی با قیمت مناسب تولید و در بازار عرضه می‌شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس اضافه کرد: باید با استفاده از سامانه جامع تجارت و سایر سامانه‌ها از احتکار و اسطه گری‌ها در بازار لوازم خانگی جلوگیری کرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: از آنجا که انرژی و دستمزد کارگر در ایران ریالی است، قیمت محصولات تولیدی نباید به همان میزان که نرخ ارز رشد کرد، افزایش یابد این در حالی است که برخی از تولیدکنندگان تنها به رشد نرخ ارز اکتفا کرده و کالاها را با هر شوک ارزی گران می‌کنند.

وی تصریح کرد: از آنجا که قیمت تمام شده و میزان مواد اولیه موردنیاز تولید کالاها مشخص است، وزارت صنعت، معدن و تجارت به راحتی می‌تواند قیمت‌گذاری را مدیریت کرده و در صورت افزایش قیمت مواد اولیه، اجازه رشد بهای کالاها را صادر کند در غیر این صورت از گرانی کالاها که موجب ناپایداری بازار و بلاتکلیفی مردم در امور معیشتی می‌شود، جلوگیری کنند.

نظر شما