شناسهٔ خبر: 172406 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

نخعی:

بررسی برنامه‌های گزینه وزارت نفت برای فروش نفت

نخعی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: وزیر پیشنهادی نفت، برنامه‌هایش برای فروش نفت، استفاده بیشتر از میادین مشترک و اصلاح الگوی مصرف را به کمیسیون انرژی ارائه کرد.

به گزارش «نماینده» مصطفی نخعی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در خصوص بررسی برنامه‌های وزیر پیشنهادی نفت در جلسه امروز این کمیسیون، گفت: آقای اوجی گزینه پیشنهادی وزارت نفت در جلسه بعد از ظهر کمیسیون حضور یافت که در ابتدای جلسه وی به صورت مختصر، برنامه‌ها و اهداف خود را بیان کرد.

وی ادامه داد: سرفصل برنامه‌های اوجی، عبارت از؛ فروش نفت، تراز منفی گاز، استفاده بیشتر از میادین مشترک، تمرکز بر میادین مشترک نفت و گاز، اصلاح الگوی مصرف، نگهداشت میادین نفت و گاز، استفاده بیشتر از ظرفیت‌های خالی پالایشگاه‌های گازی، تأمین منابع مالی، توجه به نیروی انسانی، جلوگیری از خام فروشی، دیپلماسی انرژی بود.

سخنگوی کمیسیون انرژی تصریح کرد: در ادامه جلسه، اعضای کمیسیون سؤالاتی را مطرح کردند و اوجی نیز پاسخ داد.

نخعی گفت: اعضای کمیسیون بر کمّی بودن برنامه‌های ارائه شده، توجه به مطالبات کارکنان وزارت نفت، تعامل با همسایگان در حوزه انرژی، تمرکز بر تنوع بخشیدن بر سبد سوخت انرژی و ذخیره‌سازی گاز تأکید کردند.

وی تصریح کرد: در جلسات آینده، مجدداً برنامه‌های گزینه پیشنهادی وزارت نفت در کمیسیون بررسی شده و میزان مطابقت برنامه‌های ارائه شده با برنامه‌های بالا دستی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: کمیسیون گزارشی را تهیه کرده که در جلسه رأی اعتماد به گزینه پیشنهادی وزارن نفت قرائت خواهد شد.

نظر شما