شناسهٔ خبر: 172376 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس:

بیش از ۸۰ درصد داوطلبان آزمون نهضتی‌ها پذیرفته شدند

منادیی رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به اعلام نتایج آزمون داخلی آموزشیاران و آموزش‌دهندگان مستمر(دو نفر و بالاتر) نهضت سوادآموزی، مدرسین طرح امین و معلمان قرآنی قبل از سال ۱۳۹۲ که بر اساس مصوبه مجلس یازدهم در آزمون شرکت کردند، گفت: بیش از ۸۰ درصد داوطلبان این آزمون پذیرفته شدند.

به گزارش «نماینده» علیرضا منادی سفیدان با بیان اینکه بر اساس مصوبه مجلس آزمون استخدامی از معلمان نهضتی برگزار شد، یادآور شد: در مجلس دهم قانونی به تصویب رسید که از نیروهای نهضتی آزمون گرفته شود و این آزمون در ۲۰ تیرماه ۱۳۹۹ اخذ شد و و از حدود ۲۴ هزار شرکت کننده ۱۷ هزار ۵۰۰ نفر قبول ۶ هزار ۵۰۰ نفر نیز رد شدند.

نماینده مردم تبریز و آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی افزود: البته برخی افراد به دلیل شیوع ویروس کرونا در آزمون سال گذشته شرکت نکردند؛ نهایتا مجلس یازدهم برای بازماندگان آزمون سال ۱۳۹۹ مصوبه‌ای را داشت تا این عزیزان بتوانند در یک آزمون دیگر شرکت کنند.

چه گروه‌هایی مجاز به شرکت در آزمون استخدامی نهضتی‌ها بودند؟

وی ادامه داد: با مصوبه‌ای که در صحن علنی مجلس به تصویب رسید مقرر شد برای سال ۱۴۰۰ علاوه بر معلمان نهضتی که مجموعاً حدود ۷ هزار معلم هستند به علاوه معلمان قرآنی و معلمان طرح امین نیز در آزمون نهضتی‌ها شرکت کنند که تعداد متقاضیان برای آزمون ۱۴۰۰ به ۱۵ هزار داوطلب رسید.

منادی سفیدان با بیان اینکه ما در مجلس یازدهم به وعده خود عمل کردیم، گفت: بر این اساس وعده‌ای به معلمان دادیم عملی شد و از ۱۵ هزار داوطلب حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر پذیرفته شدند که رقمی بالای ۸۰ درصد است.

تلاش برای ادامه همکاری با معلمان رد شده در آزمون به صورت حق التدریس

وی اضافه کرد: همچنین تلاش هستیم، مجوزی از وزارت آموزش و پرورش اخذ کنیم تا معلمان پذیرفته نشده در آزمون اخیر نیز بتوانند به صورت حق التدریس با آموزش و پرورش ادامه همکاری دهند. چراکه در قانون مصوب مجلس قبل قید شده آموزش و پرورش مکلف به قطع همکاری با داوطلبان رد شده در آزمون استخدامی است. 

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس یازدهم تصریح کرد: معلمان پذیرفته شده نیز پس از گذراندن دوره تخصصی در دانشگاه فرهنگیان باید به صورت رسمی جذب آموزش و پرورش شوند.

نظر شما