شناسهٔ خبر: 172589 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

عضو کمیسیون آموزش مجلس خبر داد:

پیگیری مجلس از سازمان برنامه برای احیای فوق العاده ویژه معلمان

وحیدی عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس از پیگیری کمیسیون آموزش برای احیای فوق العاده ویژه معلمان از طریق سازمان برنامه و بودجه خبر داد.

به گزارش «نماینده» محمد وحیدی با انتقاد از اجرایی نشدن حکم فوق العاده ویژه معلمان، اظهار کرد: متأسفانه با وجود درج فوق العاده ویژه معلمان در احکام حقوقی معلمان اما پرداختی حقوق مردادماه به فرهنگیان بدون لحاظ این فوق العاده و با تأخیر چند روزه پرداخت شد.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی افزود: در همین راستا نامه‌ای از جانب کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس به رئیس سازمان برنامه و بودجه ارسال و رو نوشتی هم در اختیار رئیس کمیسیون برنامه و بودجه قرار گرفت و با قید فوریت این موضوع با استفاده از ظرفیت نظارتی مجلس در دستور کار برای پیگیری قرار گرفت.

فرهنگیان نباید از تغییر دولت متضرر شوند

وی با تأکید بر اینکه دولت نباید در پرداخت حقوق قانونی معلمان تعلل کند، تصریح کرد: تأخیر در پرداخت حق و حقوق قانونی معلمان پذیرفته نیست و فرهنگیان نباید از تغییر دولت‌ها آسیب ببینند.

وحیدی با بیان اینکه قطعا هر حکمی در دولت قبل صادر شده منشأ قانونی داشته است، گفت: بر اساس جز ۵ بند (الف) تبصره ۱۲ قانون بودجه فوق العاده ویژه معلمان باید پرداخت شود و تصمیمات در دولت جدید نباید منجر به دلسردی معلمان شود.

پرداخت فوق العاده ویژه به معلمان کاملاً بر اساس مستندات قانونی است

این نماینده مردم در مجلس با استناد به همین بند قانونی فوق العاده شغل معلمان را دارای وجاهت قانونی دانست و گفت: در قانون مدیریت خدمات کشوری دولت می‌تواند به میزان ۲۱ تا ۲۷ درصد فوق العاده شغل پرداخت کند و حکم این مهم در دولت قبل صادر و دولت فعلی نیز باید متعهد به پرداخت این مهم باشد.

وحیدی ادامه داد:  بر اساس همین بندهای قانونی احکام صادر و به دست معلمان رسیده لذا باید پرداخت این حق قانونی با قید فوریت در دستور کار سازمان برنامه قرار گیرد.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس اضافه کرد: انتظار داریم پیش از شروع مهرماه این مهم در دستور کار دولت قرار گیرد و فوق العاده شغل فرهنگیان پرداخت شود.

نظر شما