شناسهٔ خبر: 172355 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

فیروزی‌پور:

جوان‌گرایی و تجربه‌ باید با هم در دستور کار دولت سیزدهم قرار بگیرد

فیروزی نماینده مردم نطنز گفت: اقدامات تحول‌گرایانه دولت جدید باید بر مبنای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی باشد.

به گزارش «نماینده» رحمت الله فیروزی‌پور عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درباره وضعیت جوان‌گرایی در دولت سیزدهم گفت: برخی از وزارتخانه‌ها نیاز به افراد با تجربه و پخته دارد، مسئله‌ای است که باید به دقت بررسی شود.

فیروزی‌پور گفت: بعضی از وزارتخانه‌ها و مسندهای دولتی نیاز به افراد با تجربه و کاردان دارند، اما در مسئله اجرا سیاست‌های دولت باید توجه داشت که نیروهای جوان و جهادی می‌توانند کار را پیش ببرند، به همین دلیل انتظار از دولت سیزدهم ایجاد هماهنگی بین نیروهای جوان و نیروهای باتجربه است.

وی ادامه داد: همانطور که مقام معظم رهبری راه حل برون رفت از مشکلات را دولت جوان انقلابی می‌دانند توقع از دولت سیزدهم آن است که حتی‌المقدور از نیروهای جهادی و جوان بهره‌گیری نماید، اما باید مراقب بود این مسئله باعث حجیم‌تر شدن بدنه دولت نشود.

عضو کمیسیون عمران اظهار کرد: بدنه دولت در حال حاضر بسیار حجیم است، برخی معتقدند باید از حجم آن کاسته شود تا پویایی لازم را به دست بیاورد و البته در هزینه‌های دولت هم صرفه جویی بشود؛ به علاوه اینکه بسیاری از نارضایتی‌های مردم به دلیل حضور مدیران بی‌کفایت در قوه مجریه است.

فیروزی‌پور تصریح کرد: به‌کارگیری نیروهای جوان در کنار نیروهای پخته و باتجربه به همراه وحدت کلمه قطعا موجب بهبود اوضاع در آینده می‌شود، ولی باز هم تاکید می‌کنم تزریق نیروهای جوان باید موازی با غربالگری و خارج کردن نیروهای کم توان و یا غیر همراه با سیاست‌های نظام از بدنه دولت باشد.

وی اضافه کرد: دولت آقای رئیسی با جوان‌گرایی و سایر رهنمودهای رهبری می‌تواند سطح رضایت اجتماعی را از چیزی که در حال حاضر شاهد آن هستیم بیشتر کند و این را هم اضافه کنم که مجلس با برنامه‌های انقلابی دولت‌ها و نه خاصه دولت سیزدهم همراه بوده و خواهد بود.

نماینده مردم نطنز در پایان خاطر نشان کرد: چشم امید مردم به دولت سیزدهم دوخته شده و امید می‌رود این دولت اقدامات تحول خواهانه خود را بر مبنای فرازهای بلند بیانیه گام دوم انقلاب قرار دهد و با استفاده از توصیه‌های رهبری و دلسوزان انقلاب و کشور، میهن اسلامی‌‎مان را سرفرازتر از وضعیت فعلی کند.

نظر شما