شناسهٔ خبر: 172147 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

اکبری تالارپشتی مطرح کرد؛

استفاده از ظرفیت سفارتخانه‌ها در تسهیلگری برای فعالان اقتصادی یک اولویت مهم است

اکبری تالار پشتی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار کرد: متاسفانه سفارتخانه‌های ایران در کشورهای خارجی، خروجی اقتصادی قابل توجهی ندارند و استفاده از ظرفیت سفارتخانه‌ها در تسهیلگری برای فعالان اقتصادی یک اولویت مهم است.

به گزارش «نماینده» عزت الله اکبری تالارپشتی، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در جریان بازدید یک روزه از خطوط تولید بزرگ‌ترین مجتمع تولیدکننده لوازم خانگی ایران با تاکید بر اینکه تمام وزرای اقتصادی و غیراقتصادی دولت جدید باید با رویکرد حمایت از تولید ملی، فعالیت خود را آغاز کنند، اظهار کرد: متاسفانه سفارتخانه‌های ایران در کشورهای خارجی، خروجی اقتصادی قابل توجهی ندارند و استفاده از ظرفیت سفارتخانه‌ها در تسهیلگری برای فعالان اقتصادی یک اولویت مهم است.
وی افزود: بهره‌برداری از ظرفیت تولید تمام استان‌های کشور و پتانسیل اقتصادی جایگاه استانداران و فرمانداران ایرانی یکی دیگر از مهم‌ترین اولویت‌هایی است که دولت سیزدهم باید در روند فعالیت خود در دستور کار داشته باشد.
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استانداری‌های کشور باید در شرایط جنگ اقتصادی به یک ستاد مدیریت جنگی تبدیل شوند، تصریح کرد: تمام استان‌های ایران ظرفیت توسعه اقتصادی و صنعتی را دارند.
اکبری تالارپشتی اضافه کرد: ۹۸ درصد از سازوکارهای وارداتی کشور مربوط به سیاست‌های دولت می‌شود و تنها راه بازگشت شرکت‌های خارجی لوازم خانگی به ایران سرمایه‌گذاری محسوس و شاخص در این صنعت پیشران است.
وی ادامه داد: مخالف واردات محصول کامل لوازم خانگی از مرزهای ایران هستیم و معتقدیم همت عالی تولیدکنندگان داخلی قادر است تمام نیازهای موجود در بازارهای لوازم خانگی کشور را پوشش دهد.

نظر شما