شناسهٔ خبر: 172144 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

خدابخشی مطرح کرد؛

بررسی نقاط ضعف اسناد آمایش ملی و استانی در مجلس

خدابخشی رئیس کارگروه برنامه‌ریزی، آمایش و آمار مجلس گفت: دولت در بحث آماده‌سازی اسناد آمایش ملی و استانی اقداماتی را انجام داده اما این اسناد دارای نقاط ضعف است که باید برطرف شود و از دولت جدید می‌خواهیم این موضوع را جدی بگیرد.

به گزارش «نماینده» محمد خدابخشی رئیس کمیته برنامه‌ریزی، آمایش و آمار کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه با حضور کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس، سازمان برنامه و بودجه و دیوان محاسبات کل کشور سند آمایش استانی در نشست‌های این کمیته بررسی شده است، گفت: دولت در بحث آماده‌سازی اسناد آمایش ملی و استانی با صرف زمان اقدامات کارشناسی انجام داده اما این اسناد دارای نقاط ضعف نیز هست که باید برطرف شود.

وی ادامه داد: تعاملی دو سویه باید میان اسناد آمایش ملی و آمایش استانی وجود داشته باشد، در صورتی که هنوز بُرش استانی و بخشی سند آمایش تعیین و تهیه نشده است.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: مقرر شده، مرکز پژوهش‌های مجلس متدولوژی‌های به کار رفته در تدوین اسناد استانی و ملی آمایش سرزمینی را از نقطه نظر تئوریکی مورد بحث و بررسی قرار داده و نقاط قوت و ضعف آن را را احصا کند تا بار دیگر این موضوع در کمیته برنامه‌ریزی، آمایش و آمار مجلس بررسی شود.

خدابخشی تصریح کرد: موضوع بررسی و تدوین نهایی سند آمایش استانی و ملی با اتمام دولت پایان نمی‌یابد زیرا تدوین سند ملی و استانی آمایش سرزمینی یکی از ضروریات کشور است و پیگیری این موضوع از طریق بدنه و بخش حقوقی سازمان برنامه و بودجه ادامه پیدا خواهد کرد و از دولت جدید هم می‌خواهیم آن را جدی بگیرد.

نظر شما