شناسهٔ خبر: 171947 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: آنا

ترک فعل‌های دولتمردان عامل اصلی تلنباری مشکلات در کشور است

جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس گفت: شرایط موجود حاصل بی‌برنامگی، فقدان نگاه راهبردی، سوء مدیریت‌ها، به‌کارگیری افراد ناکارآمد و عدم تصمیم‌گیری به‌موقع مدیران دولت دوازدهم است و امیدوارم کابینه دولت آتی تحول‌گرا و منسجم باشد.

به گزارش «نماینده» محمدصالح جوکار با بیان اینکه ترک فعل‌های دولتمردان عامل اصلی تلنباری مشکلات در کشور است، اظهار کرد: دولت روحانی با انبوهی از مشکلات و خواسته‌های مردمی، کشور را به دولت بعدی تحویل می‌دهد و کم‌کاری‌های دولتمردان این‌گونه کارها را روی‌هم تلنبار می‌کند.

وی ادامه داد: شرایط موجود حاصل بی‌برنامگی، فقدان نگاه راهبردی، سوء‌مدیریت‌ها، به‌کارگیری افراد ناکارآمد و عدم تصمیم‌گیری به‌موقع مدیران دولت دوازدهم است و امیدوارم کابینه دولت آتی تحول‌گرا و منسجم باشد.

جوکار با تأکید بر اینکه نظام‌های اداری و مالی کشور باید اصلاح شود، گفت: یک الگوی جدید حکمرانی باید در کشور اجرایی شود که با فرهنگ انقلابی سازگاری داشته باشد؛ تجربه نشان داده است که الگوی مدیریت غربی پاسخگوی نیازهای کشور نیست.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی افزود: در بحران‌ها ثابت شده است که مدیریت جهادی و میدانی می‌تواند گره‌گشا باشد و خوشبختانه کشور از ظرفیت‌های بسیاری برخوردار است. متأسفانه مدیران کارآمد در دولت دوازدهم برای بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها حضور ندارند و حاصل این سوءمدیریت‌ها، وضعیت فعلی خوزستان است.وی پیرامون ویژگی‌های وزیر کشور در دولت جهادی اضافه کرد: وظایف وزارت کشور بسیار حائز اهمیت است و مجموعه این وزارتخانه از قبیل استانداران و فرماندار نقش محوری در پیشبرد اهداف اقتصادی و سیاسی دولت دارند. استانداران و فرمانداران هماهنگ‌کننده همه دستگاه‌های اجرایی در سطح استان و شهرستان‌ هستند و اگر دارای روحیه جهادی و انقلاب باشند بسیاری از مشکلات مناطق مختلف کشور حل خواهد شد.

رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس گفت: اگر استانداران سند آمایش استانی را پیگیری کنند، می‌توانند به دستاوردهای خوبی برسند اما اگر نقشه راهی برای توسعه نباشد، نتیجه فقط هدر دادن منابع است.

نظر شما