شناسهٔ خبر: 171883 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

وضعیت امروز خوزستان نتیجه ترک فعل‌ها در ۸ سال گذشته است

محمدصالح جوکار// رئیس کمیسیون شوراهای مجلس گفت: وضعیت امروز خوزستان نتیجه ترک فعل مدیران در ۸ سال گذشته است که هیچ گاه به خاطر این ترک فعل‌ها مورد سوال قرار نگرفتند.

به گزارش «نماینده» محمد صالح جوکار نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکل امروز خوزستان و بحران آبی که در این استان و تعداد دیگری از شهرها و استان‌ها ایجاد شده نتیجه ترک فعل مدیران در ۸ سال گذشته است.

وی افزود: مدیران دولتی امروز این حاشیه امن برایشان ایجاد شده که به کسی پاسخگو نیستند و کسی از آنها به خاطر عملکردشان سؤال و جواب نمی‌کند.

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس اظهار داشت: این مدیران می‌دانند که نه تنها مورد سؤال قرار نمی‌گیرند بلکه پس از اتمام مسئولیت‌شان کسی کار آنها را پیگیری نمی‌کند و به خاطر همین امنیتی که از این بابت برایشان ایجاد شده، توجهی به مشکلات مردم ندارند.

جوکار خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات دیگر ما در کشور این است که پیش بینی‌ها و اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از بروز مشکلات انجام نمی‌شود و وقتی مشکلی ایجاد می‌شود و اعتراضی به دنبال آن هست، اقدامات انجام می‌شود.

وی افزود: یقینا هزینه پیشگیری کمتر از اقدامات پس از وقوع مشکل است و اگر اقدامات و تمهیدات لازم برای بحث خشکسالی پیش بینی می‌شد و منابع آبی مدیریت می‌شد امروز ما شاهد بروی این مشکلات نبودیم.

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس در پایان گفت: اگرچه در زمان وقوع بحران اقداماتی انجام می‌شود اما مدیریت بحران واقعی زمانی است که جلوی این بروز وقایع گرفته شده و پیش بینی‌ها در خصوص آن انجام شود.

نظر شما