شناسهٔ خبر: 171560 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس:

سازمان سنجش درباره علت طرح سئوالات خارج از کتب درسی توضیح می‌‎دهد

حاجی پور سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به وجود ۱۶ سئوال در کنکور سراسری خارج از کتب درسی و طرح ۳ سئوال اشتباه بر اساس اعلام رسمی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، گفت: سازمان سنجش در این باره باید توضیحات لازم را به کمیسیون ارائه کند.

به گزارش «نماینده» رضا حاجی پور با اشاره به پیگیری‌های کمیسیون آموزش مجلس در خصوص طرح سئوالاتی خارج از کتاب درسی در کنکور سراسری ۱۴۰۰، عنوان کرد: براساس اعلام رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش مشخص شد که  ۱۶ سئوال کنکور ۱۴۰۰ خارج از کتاب درسی بوده است و این پیگیری‌ها به حق بود.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سازمان سنجش باید با حذف سئوالات خارج از کتاب درسی و سئوالات اشتباه باید تدبیری برای ضایع نشدن حق داوطلبان کنکور سراسری ۱۴۰۰ داشته باشد و کمیسیون آموزش نیز نظارت خود را بر این روند خواهد داشت.

وی با تأکید بر اینکه رئیس سازمان سنجش باید در کمیسیون آموزش نسبت به علت طرح چنین سئوالاتی در کنکور ۱۴۰۰ توضیحات لازم را ارائه کند، افزود: بر اساس بررسی‌های به عمل آمده سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، تعداد سوالات خارج از کتاب در رشته ریاضی ۸ سوال، در رشته تجربی ۲ سوال و در رشته انسانی هم ۶ سوال بوده است.

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تأکید کرد: اجازه تضییع حقوق داوطلبان را نخواهیم داد و پیگیر این موضوع تا احقاق حق کامل داوطلبان کنکور هستیم؛ همچنین امیدواریم با پیگیری‌های به عمل آمده در سال‌های آتی شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم و به شائبه‌های پیش آمده در این خصوص نیز پاسخی مستدل ارائه کنیم.

نظر شما