شناسهٔ خبر: 171326 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

حق وردی با تأکید بر اهمیت تنقیح قوانین:

تنقیح قوانین باعث کارآمدسازی تقنین می‌شود

حق وردی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس معتقد است تنقیح قوانین باعث کارآمدسازی قوانینی می‌شود که در حال حاضر مشکلی را برطرف نمی‌کنند.

به گزارش «نماینده» حسین حق وردی با تأکید بر اهمیت تنقیح قوانین گفت: یکی از مشکلات کشور که رهبر معظم انقلاب بارها به آن اشاره کرده اند، تراکم شدید قوانین در حوزه های مختلف است.

نماینده مردم شهریار و قدس و ملارد  در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: بسیاری از قوانین کشور به‌روز نبوده و برخی قوانین که پایه عمل قرار می گیرند برای دهه های گذشته هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه اصل قانون تجارت مصوبه سال ۱۳۱۱ است که بعدا مواردی به آن اضافه شد، عنوان کرد: اکنون ضرورت، اهمیت و اولویت با تنقیح و در کنار آن بروزرسانی و کارآمدسازی قوانین است.

حق وردی تأکید کرد: هر قانون باید به گونه ای تدوین شده باشد که مشکلی را برطرف کند نه اینکه هنوز مشکلات مربوط به آن موضوع موجود باشد که حاکی از عدم کارایی آن قانون است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه اکنون که ۴۲ سال از انقلاب گذشته نیازمند ایجاد نبوغ در قانون نویسی هستیم، خاطرنشان کرد: نبوغ در قانون نویسی به معنای حذف قوانین زائد، تنقیح، بروزرسانی و کارآمدسازی قوانین است.

نظر شما