شناسهٔ خبر: 169752 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

رفع انباشت قوانین منسوخ شده در گرو تنقیح قوانین است

موسوی لارگانی/2 عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی اعتقاد دارد امروزه شاهد انباشت برخی قوانین هستیم که منسوخ شده و نیازمند تنقیح است.

به گزارش «نماینده» سیدناصر موسوی لارگانی در رابطه با اهمیت تنقیح قوانین از سوی مجلس شورای اسلامی، گفت: ایران اسلامی دارای متنوع ترین عناوین قانون است که این رقم معادل حدود ۱۲ هزار عنوان است.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بر اساس ضرورت نیازها در زمان های مختلف عناوین قانونی مصوب شده است، اظهار کرد: به عنوان مثال در خصوص قنوات مناطق مختلف یا دریافت مالیات از اشخاص قانون مصوب شده و این امر سبب انباشت قوانین شده که حتی زمان اجرای برخی از آنها نیز گذشته و منسوخ شده است.

وی با بیان اینکه قوانین منسوخ شده باید احصاء و تنقیح شوند، ادامه داد: به عنوان مثال برخی از قوانین مربوط به شهرداری ها مربوط به یکسال قبل است که اجرای آنها مشکل آفرین است اما چون منسوخ نشده از سوی افراد مورد استفاده قرار می گیرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه تنقیح قوانین گاهی اوقات مربوط به اصلاح قوانین می شود، تصریح کرد: این امر موجب می شود مجریان قانون با سهولت بیشتر قوانین را اجرایی کنند.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تنقیح قوانین از سوی مجلس نهم و دهم اجرایی شده و اکنون نیز ادامه دارد.

نظر شما