شناسهٔ خبر: 171228 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

حق وردی:

نظارت بر عملکرد شوراها به هئیت‌های نظارت‌ استانی محول شود

حق وردی نماینده شهریار، ملارد و قدس در مجلس گفت: باید قانون انتخابات شوراها اصلاح شود و طوری باشد که استان ها نظارت داشته باشند زیرا شناخت کافی را نسبت به افراد دارند و به نظرم باید وظایف را به هئیت نظارت‌های استانی محول کنیم.

به گزارش «نماینده» حسین حق وردی به اصلاح قانون انتخابات شوراها، مجلس و ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: مجلس در سال گذشته طرح اصلاح قانون انتخابات را تصویب کرد و حتی به تایید شورای نگهبان هم رسید و پس از آن نیز به مجمع تشخیص ارجاع داده شد، اما ایراداتی به آن وارد دانستند مبنی بر اینکه با سیاست های کلی انتخابات مغایرت دارد و نهایتا به این دوره از انتخابات ریاست جمهوری نرسید.

نماینده مردم شهریار و قدس و ملارد  در مجلس افزود: آئین نامه و بخش نامه ای که شورای نگهبان برای ثبت نام افراد در انتخابات ریاست سال ۱۴۰۰ جمهوری ابلاغ کرد و وزارت کشور آن را نپذیرفت تقریبا همان چیزی بوده که نمایندگان مجلس شورای اسلامی در اصلاح  قانون انتخابات در نظر داشتند.

وی به طرح اصلاح قانون انتخابات شوراها و مجلس اشاره کرد و گفت: طرح اصلاح قانون انتخابات شوراها برای این دوره از رقابت ها مورد بررسی قرار نگرفت و برای انتخابات مجلس هم هنوز اقدام نکرده ایم؛ لذا معتقدم اگر دولت لایحه جامع و کارشناسی ارائه دهد مطلوب خواهد بود.

حق وردی افزود: انتخابات شوراها به نحوی حاشیه دار و در حقیقت تخلفات آنقدر گسترده بود که فکر نمی کنم هئیت نظارت بتواند به راحتی انتخابات شوراها را تایید کند؛ بنابراین بخش عمده آن به قانون باز می گردد و باید در  نظارت بر عملکرد و نحوه انتخابات شوراها یک تحول اساسی ایجاد شود.

این نماینده مردم در مجلس تاکید کرد: اگر نحوه انتخابات شوراها بی حاشیه باشد؛ قطعا عملکرد آنها هم بی حاشیه خواهد بود و از نهادهای نظارت درخواست داریم که با جدیت بر عملکرد شوراها نظارت داشته باشند؛ ضمن اینکه بسیاری از عملکردهای اشتباه در شوراها به دلیل این بوده که فکر می کنند نهادی بر آنها نظارت ندارد.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران تصریح کرد: برخی کاندیداها میلیاردها تومان هزینه می کند تا وارد شوراها شود مگر حق جلسات شورا چقدر است؟ که اینقدر تبلیغات می کند؛ لذا این افراد بر عملکرد خود ناظری نمی بینند و نهایتا تخلفات فراوانی صورت می گیرد؛ بنابراین باید قانون انتخابات شوراها اصلاح شود و طوری باشد که استان ها نظارت داشته باشند زیرا شناخت کافی را نسبت به افراد دارند و به نظرم باید وظایف را به هئیت نظارت‌های استانی محول کنیم.

نظر شما