شناسهٔ خبر: 169348 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

مجلس به دنبال رفع خلاهای قانونی برای نظارت بر عملکرد شوراها

علی حدادی سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس گفت: مجلس خلاهای قانونی برای نظارت بر عملکرد اعضای شوراهای شهر و روستا را برطرف خواهد کرد.

به گزارش «نماینده» علی حدادی سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به اخبار و مسائل پیش آمده پیرامون برخی از اعضای شوراهای شهر و روستا، اظهار داشت: بخشی از مشکلات به وجود آمده در شوراها به خلاهای قانونی بازمی‌گردد و بخشی نیز به دلیل این بوده که هیئت‌های نظارت در دوره گذشته چندان مطلوب عمل نکردند.

وی با تاکید بر اینکه یکی از موضوعات مهم در شوراهای شهر، نحوه نظارت بر آن است که در این باره در مجلس در طرح اصلاح قانون انتخابات شوراهای شهر و روستا این مهم را بررسی و آسیب شناسی کردیم، افزود: ما در این طرح نظارت بر عملکرد چهار ساله شوراها را مدنظر قرار داده‌ایم و قرار است تا نظارت بر اعضای این شوراها را قانونمند کنیم، این تدابیر در جهت پیش‌بینی و پیشگیری انجام شده که در سال جاری اجرایی خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس با تاکید بر اینکه مجلس با طرح اصلاح قانون انتخابات شوراهای شهر و روستا خلاهای قانونی برای نظارت بر عملکرد شوراها را برطرف خواهد کرد، گفت: نظارت‌ها باید قاعده مند شود چرا که اقدامات سلیقه‌ای باعث خسارت فراوان می‌شود.

حدادی با بیان اینکه عملکرد شوراها باید به دقت بررسی شود تا نتوانند به بیت المال دست درازی کنند؛ چرا که اتفاقات این چند سال اخیر در شوراها باعث دلسردی مردم به این نهاد شده است، اظهار کرد: قطعا هئیت‌های نظارت در این دوره از انتخابات شوراها بررسی صلاحیت افراد را با جدیت دنبال خواهند کرد که دیگر شاهد اتفاقاتی نظیر اختلاس و امثالهم نباشیم.

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس در تشریح آخرین وضعیت بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات شوراها، گفت: کلیات طرح مذکور در جلسه علنی تصویب و پس از آن طرح برای بررسی جزئیات به کمیسیون شوراها ارجاع شد که با بررسی و تصویب جزئیات آن در کمیسیون، طرح برای بررسی جزئیات درجلسه علنی تقدیم هیئت رئیسه مجلس شده است.

نظر شما